Gå til innhold

Gubbelars fyller år idag! Trenger middagstips...

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hva skal jeg lage til han? Han må få noe snaddermiddag som IKKE krever at jeg står på kjøkkenet i lange tider (dårlig rygg og bekken)

Bestille indisk? Hehehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ovnsbakt laks :) Det er snadder det;) Det lager seg jo selv og så kan du servere nypoteter og en god grønnsalat til :)

Skrevet

Stekt kylling(filet) med ris, grønnsaker etter smak og karrysaus?

Ikke hvit saus med karry men slik indisk en;)

Det skal vi ha i dag:)

Skrevet

Nå vet ikke jeg hva dere pleier å ha ellers, men mat som dere feks ikke pleier å ha i ukedagene er jo alltids en slager ;o)

Jeg selv syns feks hjemmelaget pizza, hjemmelaget lasagne,fylte tortillas gratinert i ovnen,biff med fløtepoteter,pasta med kylling og kremet saus er veldig godt. Ånei- det tar ikke lang tid! ;o)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Mmm, hjemmelaga pizza er snadder! Det fikk jeg lyst på nå :o)

Jeg tar forresten gjerne imot oppskrift på fylte tortillas! Hørtes godt ut.

Vi pleier å ha helt vanlige ting til middag...fisk, kjøttboller, taco, kylling....sånne vanlige ting som ikke krever så mye ;)

Skrevet

Biff

Fløtegratinerte poteter

Garnityr: Stekt løk og stekt champignon

Kok ut panna til slutt med litt fløte og vann til sjy, og vips har du et herremåltid som jeg tror de fleste menn setter pris på. Og selvsagt et glass rødvin eller en kald øl hvis han digger det.

Skrevet

Jeg fikk lyst på biff av å bare skrive ordet biff-biff-biff ;o) hehe.....

Fylte tortillas er digg.

Her kan du bruke strimlet kylling eller kjøttdeig,biffstrimler etc..

Med kjøttdeig pleier jeg gjøre slik:

Steike kjøttdeig, ha i hvitløk,løk,sopp,paprika i små biter. La det steike til paprikaen er blitt myk.

Ha i en boks mais, en pose tacokrydder (her kan du bruke andre krydder altså) et glass salsa og noen skjeer creme fraiche.

Legg fyllet på tortillasene, brett sammen og legg de tett sammen i en ildfast form. Jeg pleier strø ost oppå fyllet inni, og ost over i formen.

Inn i ovnen, på 200grader eller så- til osten er smeltet og gylden. Pass på så de ikke blir stekt for lenge! ;o)

Server med guacamole,salsa,rømme og frisk salat.

Skrevet

Det gjør min også:)

Her blir det taco! Hans valg.

Også skal jeg overraske med en bløtkake full av karamell og sjokolade, han her brekker seg nemlig av bær, hehe.

Skrevet

Dårlig rygg og bekken har jeg også gitt:oP

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...