Gå til innhold

Hvilket grunnlag for permisjonspenger?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er i utgangspunktet et spørsmål til dere andre som arbeider turnus stilling, og som har varierende inntekt fra mnd til mnd...

Arbeider selv turnusstilling - 100%, og har jo da varierende antall vakter fra mnd til mnd. Har selv trodd hele veien at arbeidsgiver ville sende krav til Nav, med en gjennomsnittlig lønnsberegning, med grunnlag fra de siste månedene, eller min grunnturnus. Men når jeg nå har fått kopi av kravet arbeidsgiver har send nav, krever de nav bare for grunnlønnen min.. Det har jo aldri skjedd at jeg bare har hatt utbetalt grunnlønnen min noen mnd... så synes det er temmelig merkelig om jeg nå må gå ned i lønn såpass under hele permisjonstiden... Er jo faktisk snakk om noen 1000-lapper i mnd detta...

Noen som vet hva som er riktig praksis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå gikk jeg over på svangerskapspenger ganske tidlig, risikosvangerskap. men i den omstendigheten, så har det stemt med mine utbetalinger.

Så jeg trodde att dette var det samme under f.perm også. MEN når du sier det, så tror jeg jammen jeg skal sjekke m en av fagforeningene først som sist, slik att de bare kan overta det... Hør med de vel?

Jeg vet bla att noen kollegaer av meg, fikk ikke det røde tillegget sitt da de var langtidssmldt, selv om de stod oppført på de vaktene i grunnturnusen. de tok kontakt og det ordnet seg direkte for de.

Lykke Til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...