Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Er snart fødeklar, og har masse kynnere og vondter i magen og underlivet. Lurer på hva som er hva, for jeg er førstegangs. Kjennes litt ut som jeg får diarè, men at det er masse nåler som sprenger på og vil ut både bak og foran, og jeg føler jeg MÅ knipe for ikke å få så vondt. Det stikker/presser og svir skikkelig. Så er det borte. Og så begynner det igjen. Har holdt på sånn i hele natt, egentlig hver kveld/natt i det siste. Hva er dette?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 høres ut som slik jeg hadde det siste uken før jeg føda første mann. jeg var veldig redd for hva dette var. så vi dro på legevakta.. jeg fikk beskjed om at det var kynnere og at slik var normalt å ha føle rett før mann skal føde.. jeg hadde det slik i ca 5 dager før rieene startet for fult. men dette kan variere fra person til person.. er ikke noe farlig. bare å ta det med ro... lykke til...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Hvis du er usikker på noe i slutten av svangerskapet, så ringer du føden. Still sprøsmål, og du får svar! Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Men er det kynnere som kjennes sånn ut med denne stikningen? Har holdt på i en uke nå, regner med at jeg skjønner hvis det er fødsel på gang, blir nok verre da.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 Du beskriver ganske godt akkurat hvordan jeg hadde det på slutten.. Det var barnet som "skrudde" seg nedover i bekkenet så det klemte på nye nerver og steder, samtidig som livmorhalsen forkortes og modnes. Er mye som skjer nedi der på slutten.. Men det kan selvfølgelig være blærekatarr eller andre ting også, så kanskje en sjekk hos jordmor/lege hadde vært på sin plass?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #6 Skrevet 14. juni 2010 Skal til jordmor 21. og hun har nok ikke tid før det, alltid fullt. Legen og legekontoret tar ikke ting seriøst i det hele tatt, har ikke får ETT ordentlig svar på ting jeg lurer på under hele svangerskapet. 4 uker igjen til termin nå, får bare se an tror jeg, eller ringe føden hvis det blir verre. Legen gjør aldri noe her hvertfall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå