Gå til innhold

Kan dette stemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har fått "beskjed" av vektklubb.no at jeg skal ha et daglig inntak på 1300 kalorier for å gå ned i vekt. Dette er jo ikke akkurat mye.

Nå testet jeg meg på klikk.no ang hvor mange kalorier jeg kan spise hver dag basert på hvilestoffskiftet og aktivitetsnivå. Det viste 2378,64!! 1000 kalorier mer hver dag.

Er ikke det veldig mye?

Jeg tenkte aktivere stabil profil på vektklubb.no når jeg har gått ned 3kg til, og jeg er så spent på hvor mange kalorier jeg kan spise da... ;)

Så derfor lurer jeg på om det kan stemme at jeg kan spise så mye da?

Er det noen som har peiling?! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at det stemmer, med mindre du løper maraton hver dag!

Skrevet

spørs jo litt på hvor mye du rører deg på en dag. Er du helt stillesittende vil du nok ta av noen kg på å innta kun 1300 kalorier per dag, men så fort du trener eller er aktiv ca 3 ganger i uka burde du vel ligge på 1500/1600 kalorier, kanskje litt mer.

Skrevet

Det var noen som sa til meg at normalt kaloriinntak for en voksen kvinne med normal vekt og regelmessig aktivitet skal være ca 2500 kalorier.

jeg synes 1300 kalorier hørtes veldig lite ut!

Skrevet

1500 til 1600 kalorier for å gå ned,

men hvor mye for å holde vekten stabil?

De dagene jeg trener spiser jeg mer, og har gått ned 2,5kg på 3 uker. Har også mistet 3 cm rundt midjen. Nå har jeg bare 2,5-3 kg igjen, jippi!!

Skrevet

HI

Jeg hadde ingen som helst peiling på dette da jeg startet. det med at man skal innta ca 2500kalorier har jeg også hørt.

Jeg har fått flere synspunkt på at 1300 kalorier er lite. Men jeg er flink til å spise mer når jeg trener da!

Skrevet

Jeg er Hi forresten :)

Skrevet

Jeg trudde at det var normalt med 2000kalorier til kvinner og 2500 kalorier til menn. Jeg har et helt motsatt problem enn deg, og må spise over 2000 kcal for å kunne gå opp i vekt. Jeg ligger nå ca 2500 og går opp rundt 0,5kg i uka.

Skrevet

HI

Det kan godt stemme at det er 2000 for kvinner og 2500 for menn, jeg har faktisk ingen anelse...

Lykke til med ditt prosjekt da, det går jo rette veien! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...