Gå til innhold

Var dette frekt av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et fast sted der jeg ofte kjøper kaffe. Innehaveren er kjempekoselig og blid, og vi prater alltid sammen når jeg kommer.

Hun har ofte studenter som ansatt.

Jeg har en datter på snart 17. Så i dag nevnte jeg datteren min, sa at hun trengte en ekstrajobb til høsten, og lurte på om kaféinnehaveren tok inn så unge medhjelpere.

Jeg mente såklart ikke at hun i tilfelle bare skulle ansette henne, men vurdere henne, kanskje treffe henne og intervjue henne og så bestemme om hun var en hun ville ansette, men akkurat det fikk jeg ikke sagt.

Var det frekt av meg å spørre på den måten?

Nå var det slik at hun ikke kunne ta inn folk under 18 pga at de serverer alkohol, så det var jo greit, og hun ble ikke det minste sur eller noe for at jeg spurte.

Men jeg håper likevel ikke hun synes jeg var masete og frekk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det synes jeg ikke. Det må jo være lov å spørre seg;) Og hun syntes nok ikke det heller ettersom at hun ikke ble sur;)

Skrevet

Nei, det må være lov. Men jeg tror de som ansetter setter pris på at ungdommene tar mot til seg å spør selv.

Jeg husker min mor drev byen rundt å spurte for meg (uten at jeg visste det), hun fikk beskjed om at jeg var hjertelig velkommen til å komme innom å spørre selv. Min mor er til tider litt vel driftig.

Nå mener jeg ikke at det var det du gjorde altså :)

Skrevet

Nei nei ikke frekt overhodet. Det er jo sånn unge folk ofte får jobb, ved å gå rundt og spørre selv eller gjennom foreldre som kjenner folk.

Skrevet

Det var bra at dere ikke mente det var frekt - da syntes sikkert ikke hun det heller.

Jeg mener jo at hun bør gå rundt og spørre selv, men i dette tilfellet ville hun jo hatt en fordel siden jeg "kjenner" innehaveren.

Skrevet

Overhodet ikke frekt! :-)

De fleste arbeidsgivere synes tvert imot at slike henvendelser er supre, husk at de fleste ansettelser skjer gjennom "kjente". :-)

Skrevet

Hadde jeg skulle ansatt noen, ville det nok ha trukket ned at det var mor som spurte. Hadde satt mer pris på en selvstendig ungdom som spurte for seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...