Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Sist svigers var på besøk her noen dager i høst, satt svigermor å gjenntok oppatt å oppatt at jeg ikke brydde meg om ungen min. Sånn til ungen min: "Stakars bryr ikke mammaen din seg om deg" mens jeg ryddet elller styret med noe annet. Da lå ungen å pludret fornøyd og blid på leketeppet. Dette gjentok hun for barnet maaange ganger for dag de dagene de var her. Jeg sa aldri noe, men bare lot det gli forbi. Det må nevnes at jeg har en million problemer med den dama, så lunta er noe kort, noe dere sikkert har fått med dere med innleggene mine her. Men neste gang de kommer på besøk har hun kjøpt gutten en t-skjorte, men teksten : "someone who really loves me gave me this T-shirt" Er det en sammenheng her? Jeg ser den. Vær så snill å fortell meg noe som kan komme dama tilgode her, fordi jeg klarer ikke å se det.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Hun sliter med å finne sin plass som bestemor og mener at måten hun oppdro barn på er annerledes og bedre enn din.. stakkars arme menneske som ikke har nok intelligens til å se at du er flink med ungen din og at ungen er fornøyd!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Uff, skjønner du sliter med dette men jeg skal si deg en ting.. Jeg har ikke møtt på en enenste besteforelder som ikke har sagt dette til barnebarnet. Jeg hørte det fra både mine foreldre og svigerforeldre da barna var små. "Stakkars, bryr ingen seg om deg?" "Stakkars, får du ikke noe godt å spise du?" "Stakkars, må du ligge her helt alene du?" osv osv.... Det er en form for trøst, jeg tar meg ikke nær av det. Jeg har til og med tatt meg selv i å skulle si dette til tantebarn/fadderbarn. Ikke bry deg om svigermor. Stol på deg selv som mamma og hev deg over dette hun sier. Klem og lykke til!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Neida, dette er slik min snlle mamma sier også. "Stakkars deg, her ligger du og skriker uten mat og vann, ingen som passer på deg. Jammen godt at mormor kom og passet på at du fikk en klem i dag" osv. Ikke NOE vondt i det, bare for å ha noe å si, som i tillegg er "morsomt" fordi hun vet det ikke er sant! Ikke legg noe i det, det er godhjertet.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 Er ikke sikkert det er ment godhjertet fra denne svigermoren da...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #6 Skrevet 14. juni 2010 Dette er ikke sånt pjatt som "alle" kommer med ovenfor babyer. Hun satt å sa dette mens hun gløtta meg i øyekroken. Hun MENTE det hun sa. Jeg stoler på meg selv som mor, har ingen problemer der. Men den kjerringa irriterer vettet av meg. Hun henger seg opp i hvordan jeg vasker stekepanna min for svarte. HI
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #7 Skrevet 14. juni 2010 Neivel, det er sikkert fornuftig for familiefreden å ta det opp i værste mening.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #8 Skrevet 14. juni 2010 "Someone who really loves me..." betyr ikke "elsker deg MER ENN". Det er et utsagn som bekrefter at hun virkelig elsker barnet. Så hyggelig! Synes du virker både umoden og usikker, jeg!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #9 Skrevet 14. juni 2010 Hvorfor gidder du å bry deg om det hvis du er så sikker på din rolle som mor? Forøvrig betyr ikke den teksten på skjorta noe annet enn "jeg fikk denne t-skjorten av noen som virkelig elsker meg". Som i at den som gav ungen den elsker h*n veldig høyt, ikke _mer_ enn noe som helst.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #11 Skrevet 14. juni 2010 Jeg svimte av, og mens jeg ennå lå på gulvet så skrevet hun over meg for å hente seg kaffe uten å spørre hvordan det gikk. Og ellers så bruker hun all sin tid når de er sammen med oss til å sette barna opp mot meg og faren. Hun avlyste vårt bryllup, og arrangerte en annen fest for oss som var helt annerledes enn det vi hadde planlagt. Jeg har en million eksempler til, men orker bare ikke å ramse de opp. De er her heldigvis ikke så ofte. Så jeg har STORE problemer med å se at dette er bare godhjertethet fra hennes side med tanke på historien tidligere. HI
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #12 Skrevet 14. juni 2010 Den oppførselen viser jo bare at dama er klin gal. Og dermed ikke noe å bry seg om. 09.11
sånn ca Skrevet 14. juni 2010 #13 Skrevet 14. juni 2010 Syns kanskje hun drar den litt langt.. Og det er egentlig i t-skjorta som er problemet. Når jeg leser innlegget til Hi blir jeg egentlig litt matt av den dama, mine svigerforeldre og foreldre har mange ganger kommet med lignene komentarer. Men de viser meg såpass respekt at de slutter så fort de ser jeg blir brydd av det. Skjønner godt at du blir lei av å høre det hele tiden. For hvilken mor syns det er gøy å høre at hun ikke bryr seg om barnet hundre ganger, uansett om det er spøk eller ikke.? Jeg hadde nok blitt så irritert, at jeg hadde bare brukt all tid og oppmerksomhet på barnet når hun var innom. Kaffe og andre ting hadde hun måtte fikse selv;P
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #14 Skrevet 14. juni 2010 Det som også svir litt med dette, er at denne ungen var MERE enn velkommen. Jeg trodde ikke at jeg skulle få flere barn. Første ungen er 11 år. Så jeg klarer ikke la være å se på nurket her, bare glaner på han hele tiden. Og da i tillegg måtte finne seg i slikt tull, så svir det nok ekstra:-( Så jepp jeg blir irritert når hun kom med den t-skjorta. Når jeg var 19 spurte hun om jeg ikke kunne få barn .....?!? Fikk første som 22 åring. Så masa hun lenge om nr to, ennå hun viste jeg var så syk at jeg ikke burde gå gjennom et svangerskap til. Da jeg var 31 tok jeg springfart og tok mot til meg til å bli gravid en gang til. Men da fikk jeg kritikk, fordi jeg var da ALT for ganmel til å få flere unger. Det tok seg ikke ut så gammel som jeg var.....?!? Aldri fornøyd den dama? *svette-svette* HI
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #15 Skrevet 14. juni 2010 Stakkars deg HI.. Svigermora di er et svigermonster!!! Et prakteksemplar på ei møkkakjerring. Neste gang må du si i fra: unnskyld meg, men hva er det du sier? Så stirrer du henne i hjel. Jeg hadde aldri funnet meg i sånne kommentarer fra NOEN..
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #16 Skrevet 14. juni 2010 høres ut om et helvetes hesptre spør du meg! hva skjer om du konfronterer henne?stikker hun av?begynner dere å krangle?får huun deg til å få all skylden?om svaret er det siste så er hun faktisk psykopat,med andre ord syk. hva sier sønnen hennes?hvilken side er han på,din eller hennes? kanskje han skal komme mer på banen?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #17 Skrevet 14. juni 2010 Jeg og mannen min tok faktisk opp et problem med dem da de var her nå. Men eneste svaret vi fikk var : "Neimen vi aner virkelig ikke hva dere prater om......så det kan vi ikke si noe om.." i en søt tone. Og så var den diskusjonen lagt død. Det sier vel litt om hvor lett det er å si fra til dem.......... HI
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #18 Skrevet 14. juni 2010 til 12:36 Når jeg snakker med henne om visse situsjoner som har vært et problem, så er hun så enig med meg at hun kunne ikke vært mere enig. ..........helt til jeg snur ryggen til da kjører hun sitt løp igjen. Konfronterer jeg henne, så påstår hun at alt er i beste mening, og hun er så uskyldig at fy. Og hun skjønner egenlig ikke hva jeg tar på vei for. Hun er bestandig veldig snill og hyggelig i stemmen. Liksom for snill. Aldri hard eller frekk i stemmeleiet. Bare masse kommentarer som er kritikk, men de er sagt så hyggelig at man blir faktisk usikker på om det er kritikk eller ikke. Men DET ER det. Mannen min er på min side, men har ikke trampet foten ned, bare satt den ned. Om du forstår hva jeg mener. Men det nytter ike at han heller sier ifra. HI
LillaGorilla♥♥ Skrevet 14. juni 2010 #19 Skrevet 14. juni 2010 Men hvorfor ikke bare slutte å bry seg? Slutt å la noe som helst av det hun sier og gjør ha noen betydning for deg og ditt liv. Drit i henne, for å si det pent.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #20 Skrevet 14. juni 2010 Lilleva: Det var det jeg prøvde først. I mange år lot jeg bare alt gli forbi, og forsøkte å overhøre det. Men tilslutt greide jeg det ikke. Kommentarene ble flere og værre. og hun ble mere nærgående. Slik at jeg liksom ikke skulle kunne overse det. HI
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #21 Skrevet 14. juni 2010 Det får være grenser for hvor mye en skal finne seg i ja! Noe dritt kan en tåle, men når en biter i det sure eplet gang på gang, vil jeg tro at det går ganske inn på en... Har ingen fasit på hva dere bør gjøre, men noe må gjøres iallefall! Denne dama høres ut som hun er i "nei-nå-synes-jeg-du-har-lagt-på-deg"-generasjonen. Bare rakke ned på andre hele tiden. Aldri kunne trekke fram det positive. FYSJ!!! Kanskje du kan begynne å svare litt i bakgrunnen når hun snakker til ungen på den måten, bare små ironiske eller sarkastiske kommentarer. Kan hende hun slutter å si sånt da... "Nei, her er det jo ingen som er glade i ungen..." "Hun får ikke en gang mat her i huset" etc... Jeg kjenner ikke situasjonen, så jeg vet ikke hva som ville passet, men kanskje du skjønner poenget mitt... Ønsker deg lykke til!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #22 Skrevet 14. juni 2010 anonym 1509 Jeg har ikke nevnt det i tråden har jeg? Det med å legge på seg? Men det er faktisk innledningsreplikken hennes hver gang de kommer. Spesielt hvis jeg har gått litt NED i vekt, kommenterer hun at jeg har lagt på meg. Mens hun selv står å vrir seg foran speilet i gangen og flasher med at hun har ihverfall ikke lagt på seg. Kjerringa er straks 70 år. Give me a break. I fjor hadde jeg vær syk lenge og all mat kom ut eller opp igjen, og følgelig hadde jeg gått ned en god del i vekt. Jeg var 59 kg på mine 160 cm da kom kommentaren, jeg hadde spist en brødskive, og for første gang på flere mnd kunne jeg faktisk spise en til uten å bli dårlig i magen. Da sier hun idet jeg hentet brødskive nummer to :"Må du passe på så du ikke legger på deg igjen." WHAT, da hadde jeg rast ned 13 kg pga sykdom. Det høres ut som du kjenner til denne type personer, føl deg fri til å fortelle meg noen stalltips om du har:-) HI
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #23 Skrevet 14. juni 2010 Spør henne om det er noen som har vært slemme med henne i oppveksten siden hun har blitt et slikt hespetre i moden alder:)
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #24 Skrevet 14. juni 2010 He he... har et eksempel; Moren min pleide å hjelpe en eldre dame som var fastlenket til rullestol. Takka var stort sett kommentarene om at hun hadde lagt på seg, eller andre lite hyggelige bemerkninger. En dag klikket moren min, vrengte av seg genseren, tok tak i magefettet og skrek ut; "se hvor mye jeg har lagt på meg!!!" - før hun tok på seg genseren, smalt igjen døra og stakk. Igjen satt en blek dame i rullestol, og stille ble det nok ei stund... Har egentlig ikke så mye erfaringer med denne typen mennesker selv, men har jo vært borti noen kommentarer. Lite trivelig... Hadde jeg vært litt tøffere i kjeften skulle jeg så gjerne svart tilbake med samme mynt. Problemet er nok at ingen gjør det, og derfor turer de fram på samme måten! 1509
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #25 Skrevet 14. juni 2010 Råbra historie:-))) Jeg har bestemt meg for å "rive kjeft" når det trengs. Nå er det nok stilltiing fra min side. Men det er jo så vanskelig å gripe det an siden hun er så "hyggelig" i tonefallet når disse kommentarene kommer. Er redd jeg blir å stå å se ut som den dusten hvis jeg sier noe mot henne. Hun er jo aldri sur, eller kvass, bare utspekulert hygelig. Også prater hun liksom til seg selv, når disse kommentarene kommer. AARGHH!!!! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå