Gå til innhold

Erfaringer med store barnehager (150 barn+)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Like ved der vi bor ligger en slik gigabarnehage. Den er over flere etasjer. Visstnok er den delt inn i baser (ikke avdelinger) der barna kan bevege seg fra base til base.

Personlig synes jeg dette høres lite oversiktelig ut for små barn som trenger faste rammer og tilknytning. Har noen erfaringer fra slike barnehager som vil de vil dele?

I tillegg lurer jeg på om det er spesielt problematisk hvis helt små barn (1 år) blir gående sammen med større barn som ikke nødvendigvis tar hensyn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ALDRI hatt ungene mine i en sånn barnehage.

Mine to eldste har beynt i bhg da de var 2-3 år, og det har da vært litt mindre bhg med 1 avdeling m/16-20 barn, helt perfekt. Så har de gått i "vanlig" bhg det siste året før skolen.

Har så god erfaring med dette at vi kommer til å gjøre det samme med yngstemann.

Skrevet

Altså har du ikke erfaring fra en slik barnehge. Jeg vet at mange er skreptiske men vil gjerne høre fra de som faktisk HAR testa det ut.

Skrevet

Skreptisk var faktisk et ganske fint ord! Men hva betyr det mon tro? Ei som er skreppe-aktig?

Skrevet

Jobber selv i åpen barnehage ( altså ikke avdelinger, men barnegrupper og baser) der barna selv velger hvor de er, går fritt rundt i bhg bortsett fra på fastsatte tider der det er aktiviteter med barnegruppene. Jeg personlig ville IKKE hatt mitt barn i en slik barnehage, hvertfall ikke fra 1årsalder, de minste hos oss blir lett sutrete virker det som, de har ikke klkare grenser på hva de kan gjøre, og de får ikke den nærheten og tryggheten jeg syns de trenger.

( Dette er ikke en veldig stor bhg, rundt 70 barn. )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...