Gå til innhold

Flere her som leier leilihghet..? Føler alle eier..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører gjerne fra dere som leier og deres følelser for dette.. Er man en dårlig forelder når man ikke har råd til egen bolig?

Vi skal flytte til høsten og denne gangen prioriterer vi langtidsleie slik at sønnen vår kan føle at det er et hjem..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

Jeg leier ikke, men jeg tror ikke det nødvendigvis påvirker ungen så mye dette med å flytte fra en leilighet til en annen. Snakk om det, få han til å føle seg trygg ved å opprettholde gamle rutiner og gjør flyttingen og pakkingen til en artig greie, så blir det ikke så ille.

Jeg tror vi foreldre legger mer i å ha "et eid hjem", enn det unger gjør. Så lenge de ikke rives opp med roten til en ny kommune og ny skole/barnehage så ofte, så tror jeg det går bra jeg.

En klar fordel med langtidsleie såklart, men ikke alltid det går.

Lykke til!

Skrevet

Jeg eier heldigvis ikke lengre, klarte ikke usikkerheten med å aldri kunne vite hvor lenge vi kunne bo et sted. Så når eldstemann skulle begynne på skolen kjøpte jeg leilighet. Detssuten føltes det etterhvert meningsløst å kaste penger ut av vinduet hver måned, i stedet for å betale ned på egen bolig.

Skrevet

Vi leier hus. Storkoser oss her, og elsker dette huset, hagen og beliggenheten. Men jeg hater å leie. Jeg klarer å glemme det innimellom, men så står plutselig huseieren i gården for å inspisere plenklippingen, luking av løvetann osv. Da føler jeg meg som en leilending som står med luen i hånda. I tillegg spekulerer huseier i å gi ettårskontrakter for å sikre seg selv. Jeg føler at dette er en stor usikkerhet, siden han i prinsippet kan kaste oss ut eller heve husleien hver jul. Han sier at han vil ha langtidsboende, så det er ikke noe fare for at vi skal bli satt på gata, men jeg syns det er noe dritt at han omgår regelverket. Jeg er så glad i dette stedet nå, og vi har skapt oss tradisjoner knyttet til huset, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre om vi på finne et nytt sted.

Vi leier til vi har nok egenkapital til å kjøpe. Jeg har prioritert utdanning, og har ikke fått god lønn før det siste året. Drømmen er å kjøpe dette huset som vi leier.

Skrevet

Vi har leid siden vi ventet nummer 1, og har flyttet noen ganger.

Føler ikke at vi er dårlige foreldre i det hele tatt pga dette, så lenge barnet/-a har et trygt sted å bo går det jo greit. Men føler selv vi ønsker oss noe eget etter 4 år.

Nå må vi flytte igjen etter at husverten sa opp kontrakten (langtidsleie) pga salg av huset, veldig kjipt ettersom vi trives så godt her vi bor. Men nå forsøker vi å få kjøpt noe eget og om Gud vil så har vi kanskje det i løpet av de neste månedene :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...