MaRiAnNe_85 Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 Har ei lita tulle som nå er 2 mnd. I natt kastet hun opp,men siden det ikke gjentok seg regnet jeg med det var en temmelig stor gulp (hele senga mi,jeg og henne ble våt). Litt utpå dagen ble hun mer og mer urolig, og har nå skreket 5-6 timer i strekk. Hun har også dårlig matlyst. Hun har ikke mer enn 38 i feber,men synes det er så ekkelt siden hun er så lita. Burde jeg ringe legevakta siden hun er så ukonfortabel?? Hva ville dere ha gjort?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 Jeg ville ringt legevakta og hørt om de vil anbefale paracet. Hun har tydelig vondt stakkar.. Husk å kle av henne litt, då kanskje tempen synker litt av seg selv. Hvis du ammer, gi ofte. Hvis hun får mme, så tilby ofte da og. Viktig med væske. Ikke gøy når de er syke så små!!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #3 Skrevet 13. juni 2010 Jeg har hørt at når så små barn er syke med feber, så skal man alltid ringe legevakten, siden de kan være sykere enn tempen og allmenntilstanden tilsier...
MaRiAnNe_85 Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2010 Takk for svar Har allerede kledd av henne. Hun ligger bare i en ullbody og sokker. Skal ringe legevakta. Er så vondt å høre på,hun bruker ikke skrike slik. Dette er helt ulikt henne:(
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #5 Skrevet 13. juni 2010 22:19 har rett, barn under 3 mnd skal ikke ha feber. Var på legevakta med gutten min da han var 2.5 mnd, hadde ikke feber, men skrek voldsomt av smerte. Legen ga en paracet, men etter å ha gitt den måtte vi vente litt for han ville da sjekke pusten. Han sovnet til slutt etter 9 timer med skrik.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #6 Skrevet 13. juni 2010 Babyer skal ikke ha feber, ikke under 4 som sagt over her. Kaster hun opp og i tillegg har feber så er det noe som er galt. Lytt til smertene hennes. Tvil aldri på å ringe legevakten. Er du i det minste tvil, RING. Ring en gang for mye, enn en gang for lite. Med små babyer skal det lite til før det kan være noe mer. Ikke gi deg tid til å skrive her, men bruk heller tiden å ringe legevakten.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #7 Skrevet 13. juni 2010 Ring legevakten nå! Jeg vedder på at det er UVI eller ørebetennelse.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #8 Skrevet 13. juni 2010 hi, har du ringt? håper du ikke svarer for da betyr det vel at du har gjort det eneste fornuftige nemlig å ringe lege. håper det går greit!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #9 Skrevet 13. juni 2010 eller verre, sepsis som min gutt fikk da han var1,5 mnd...huff, håper ikke det er det, for det er ikke mye gøy.. 22.19
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #10 Skrevet 14. juni 2010 Hei Var heldigvis ikke så dramatisk..Men ble til at jeg ringte og måtte komme en tur ned på legevakta. Hun hadde forstoppelse i tillegg til feberen. Hadde ikke trodd at det skulle være ett av problemene siden hun har hatt godt med avføring nesten hver dag siden hun ble født. Nå er ett av problemene løst også får jeg håpe at feberen forsvinner så snart som mulig. Fikk beskjed om å komme tilbake om den ikke var borte til i morgen. Takk til alle som svarte meg! Er gla jeg ringte til legevakta selv om det ikke var så alvorlig Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå