Gå til innhold

Hva synest dere om navnet Saga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er veldig populært i Sverige med 8000 som heter det og økning på 500 årlig. Ikke mange her til lands som heter det. Har testa det på familie og venner som de fleste synest det er et flott men uvanlig navn. Input?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg Saga et substantiv, fellesnavn.

Ei sag, saga

En saga

Men det samme sa vi om alle disse nymotens navnene for noen år siden.

Så hvis dere liker navnet så ville jeg gått for det.

Selv har min eldste sønn et "gubbenavn" men vi likte det og da ble det sånn :)

Skrevet

Jeg ville aldri kalt ungen min for det.

Synes ikke det er noe pent, det er for "hardt" liksom.

Skrevet

Synes det er et fint navn, men jeg har lest isfolket mange ganger og er vant med navnet:)

Skrevet

Det første jeg tenkte var: ååååå DET var jammen FINT :)

...men så skrev hun andre under her om SAG - SAGA...og da ble jeg litt betenkt...

Men jeg kommer fram til at jeg synes at det er kjempefint :)

(men så liker jeg staute, harde, gamle navn da!)

Skrevet

Blitt litt for mye isfolket for min del.....

Skrevet

Sterkt, flott :) jeg tenkte på det samme for et par dager siden..

Skrevet

Synest også det er sterkt og flott, men samtidig så sniker hammer og sag seg inn i tankegangen av og til... Vanskelige greier! Men kjekt med alle slags tilbakemeldinger. Har ikke lest sagaen om isfolket. Er det noen som heter Saga der?

Skrevet

syns det er vakkert jeg! mye mulig fordi jenta mi heter det kanskje;)

Skrevet

For meg blir det litt for Isfolket, dessverre.

Skrevet

Yepp, er ei som heter Saga i Sagaen om isfolket.

Skrevet

Hun gifter seg med Lucifer - intet mindre!

Skrevet

Veldig mange navn som kan forbindes med andre ting,da!!

Og veldig mange av oss som har lest Isfolket - men jeg synes navnet er helt nydelig og har tenkt på det selv mange ganger!

Om du selv og liker det, så kjør på!!!

Tror og det kommer litt an på hvilken dialekt en har, hvordan uttalen blir, men dette gjelder de fleste navn.

Skrevet

for meg var dette et underlig navn før, men etter å ha blitt kjent med en liten jente som heter akkurat Saga så syntes jeg det er nydelig. ble rett og slett vant til det.

liker dere navnet så ikke bry dere om hva andre mener. gi det navnet dere liker best.

Skrevet

tja..tenkte først at det er et fint heste navn...men etter å ha tenkt på det ei stund så synest eg at det er et flott navn:)

synest det er fint med spesielle navn :)

velg det navnet dåke liker..

Skrevet

Saga? Nei det er jo en båt....Får ingen tanker om at et barn kan hete det... Nei.

mvh

Skrevet

Kjenner en som heter Saga Christelle, det synes jeg er fint:)

Skrevet

urigeller:

Hallo?

IKKE fordi det heter SAGAen om Isfolket da......

Fordi det er ei som HETER Saga i Isfolket bøkene....

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger. Som jeg trodde også, noen tenker på hester og båter(feks min mamma), verktøy og annet. Noen synest det er vakkert. Jeg synes begge deler, så da har jeg heldigvis noen uker igjen til å bestemme meg/oss. Og så må det jo passe når hun kommer ut også.

Skrevet

Jeg synest det er et nydelig navn! Jeg og samboeren har vurdert det til den lille i magen, han er helt forelsket i det:-) Vi har og testet det ut på fam. og venner. Noen synest det er fint, men de fleste klarer ikke skjule overraskelsen og sier "hæ, Saga?? Er det et navn??! Vet ikke om jeg gidder den reaksjonen hos alle jeg møter.

Er og redd den lille skulle blitt ertet med Saga Siglar, Saga Solreiser osv.. Har gått litt vekk fra det nå, men elsker det egentlig:-)

At det kommer fra Isfolket har nå ingenting å si, begge de to andre barna våre har navn derfra, og det navnet vi tenker på nå, er og et Isfolk navn. Lykke til med valget:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...