Gå til innhold

Lavkarbospørsmål :


Anbefalte innlegg

Skrevet

må man følge en spesiell diett (f.eks atkinson) eller er det nok bare å kutt ut karbohydrater i kostholdet sitt??

 

Jeg har lyst til å teste lavkarbokosthold, men er skikkelig dårlig på å følge en spesiell diett :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan godt gjøre din egen vri på lavkarbo men husk at du må ha litt karbo uansett. Skal det ha noen effekt må du komme i ketose (kan sjekkes med ketosticks fra apoteket), og ofte må man ned i 15-20 g. karbo pr dag for å holde seg i ketose i starten.

 

Skrevet

Ok. Takk for svar!

Har du noen gode linker etc til oppskrifter og div...?

 

HI

Skrevet

Ta deg en tur på www.lavkarbo.no, der finner du litt av hvert. Lykke til :o)

Skrevet

jeg klarte heller ikke å følge en spes diett og passet heller på å ikke få i meg for mye karbo. Spiste ikke brød, men feks finncrisp, knekkebrød, rugsprø o.l. Rent kjøtt, fisk, masse grønnsaker, salat. Ikke poteter, pasta ris osv. Være forsiiktig m ting som vokser under jorda av grønnsaker, mer karbbo i det. Egg, skinke, annet kjøttpålegg, avocado, creme fraiche/rømme, majones osv. Synes det varr så vanskelig å få i meg så mye fett, så ble ikke så myye av det. Trente i tillegg. Gikk ned ca 6 kg på et par mnd (sliter veldig m å gå ned i vekt pga sstoffskifte og PCO) men så ble jeg gravid og spiser nå vanlig kost .Fortsatt ikke gått opp noe, er nå 14 uker, så håper jeg ikke legger på meg så mye. Forrige gang ca 8 kg tot, og det er akseptabelt. Jeg er ikke sånn kjempe stor altså, ca 42/44 men pga PCO så legger det seg på magen og det plager meg. Når jeg kutta ut brød ble jeg så mye mye bedre og var ikke oppblåst som en ballong og gikk fort ned et par str i bukser i livet.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...