Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 Er det slik at man IKKE har krav på stønad til barnetilsyn til barn i barnehage/sfo, når man er i fødselsperm med nytt barn? Har noen vært i samme situasjon? Noen som vet? På forhånd tusen takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 Nei,man har kun rett på stønad til barnetilsyn om man er i jobb,er aktiv arbeidsøker gjennom Nav eller student.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #3 Skrevet 13. juni 2010 Men man er jo ikke ute av arbeidslivet selv om man har 46/56 ukers fødselsperm? Det kan ikke være meningen at stønaden stoppes i den perioden?
unnl Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Jeg fikk stønad til barnetilsyn da jeg begynte med fødselsperm med minste. Etter å ha lest her inne at man ikke har krav på det, ringte jeg NAV og spurte, og de kunne fortelle at under fødselspermisjon hadde jeg ikke rett på stønad til barnetilsyn. Jeg fortalte da at jeg hadde fått det i 2mnd etter jeg gikk ut i perm. Da sa de at egentlig skulle stønaden blitt stoppet automatisk den mnd jeg gikk ut i permisjon, men siden det ikke hadde skjedd, stoppet de den fra den mnd jeg ringte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå