Gå til innhold

deres beste tips til bleie slutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

håper å få treåringen bleie fri snarest (hvertfall dagtid)

tisse på do morgen og kveld, men sier ikke fra i løpet av dagen (kun fem min etter han har besja)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg begynte å sette jenta mi på potte til faste tider og lot henne deretter gå uten bleie i en times tid etter at hun hadde vært på potta (for da var jeg rimelig sikker på at det var trygt). Økte tiden til 2 timer, så 3 timer og vips var hun bleiefri på dagtid. Det ble jo noen uhell da, men synes det gikk forholdsvis greit. Passet nøye på å få henne på potte med cira 1,5 timers mellomrom i starten samtidig som vi leste billedbøker om potter og bleieslutt.

Da hun hadde vært tørr på dagen i en måned sluttet vi også med nattbleien og det gikk over all forventning. Kjøpte tisselaken og la henne uten bleie. Er selvfølgelig nøye med at det siste hun gjør før hun legger seg er å sitte på potta.

Skrevet

lurt tips, det skal jeg prøve.

Lurte en stund på å si at vi ikke hdde mere bleier, men følte dette ble feil, da broren end bruker bleier (2år)

Skrevet

Ikke falle for fristelsen av å ta frem bleien igjen. Ta den av og ta uhellene som nødvendigvis kommer de første dagene, det vil gi seg etterhvert for de aller, aller fleste. Noen få trenger litt ekstra motivasjon i from av belønningssystem, men for de fleste er mestringsfølelsen som etterhvert kommer belønning nok tror jeg. Så kort oppsummert: Hold ut med godt humør ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...