Gå til innhold

Huff, sydentur. Vi finner ikke ut hvor vi vil.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri vært på chartertur før og tenkte vi skulle dra i år eller til våren dersom vi ikke finner noe bra.

Vi har to store barn og en 1 åring. Vi har lyst til å bo på et hotell på stranda, eller nær stranda, og vil gjerne ha tilgang til vannpark (sklier o.l.). Og at det ernoe ekstra på hotellet eller rundt, av aktiviteter o.l. for barn.

Har noen tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Tyrkia får du mye for pengene. Mange hoteller ligger på stranden og det er fullt av vannland ol. Side ville jeg valgt.

Skrevet

Vi har litt av det samme problemet.

For oss står det mellom Mallorca (ikke vært der, men folk sier det er helt topp for ungene), Kypros (var der for endel år siden, og likte veldig godt strendene og maten der), Kreta (har vært der, og det virker som et bra sted og dra med ungene) og Rhodos (ikke vært der, men mange er fornøyde og jeg liker Hellas)

Eneste jeg vet er at jeg ikke vil til Tyrkia, har aldri hatt så mange myggstikk i hele mitt liv, og folk var veldig nærgående, og så var det veldig varierende kvalitet på maten der.

Tror familiehotellene til Ving (Sunwing resort?) har alt du spør etter, vi kommer sannsynligvis til å bo på et sånt ihvertfall.

Skrevet

Anbefaler også Tyrkia, Side, på det varmeste. Utrolig barnevennelig og tyrkere er så glad i barn. På de fleste restauranter er det t.o.m lekeapparater for unga. Maten er helt nydelig og noe for en hver smak. Finnes mange og bra hoteller v strendene og ev all inclusive. Vi bodde ikke v stranda, men på hotellet vi var var det to bassenger, og begge m eget barnebasseng sklie på det ene. Lekeplass og opplegg for ungene hver eneste dag selv om vi var der i sept. Vi var på noe som het Side Resort (Ving). Hver kveld var det grillaften m div tema og fantastisk mat og underholdning.

Var i Tyrkia for en god del år tilbake og synes det var veldig slitsomt m ale selgere osv som skulle dra deg inn i butikker, spisestteder osv. Men nå har dette bblit mye bedre, da de ikke har lov til å gjre dette. Noe vakter/politi er strenge på også. Går du midt i gata larr de deg være i fred, men går du inntil veggen så kan de på en måte prøve å snike deg inn i sin butikk:-D

Shopping er også veldig bra i Side. veldig koselig gammmel by og mye å se.

Lykke til med valget og god tur

Skrevet

Hadde ikke valgt Tyrkia som første chartertur, men det er meg.

Jeg hadde nok muligens gått for Mallorca, funnet et fint barnevennlig hotell og prøvd å funnet på noe artig å gjøre der. Alcudia har fine strender. Sunwing Alcudia er det noe som heter, men jeg har ikke bodd der altså.

Kreta er jo også kjekt, med feks all-inclusive hotell og bamseklubb for ungene osv..

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Har forsøkt å lete på nett etter gode hoteller, men jeg syns hotellene ser triste ut, og det virker ikke som det er noe særlig i nærområdene. Den tyrkiaturen med grillaften hver kveld hørtes jo fristende ut. Min mann har ikke så lyst til å dra til Tyrkia, men det er jo der jeg finner bra hoteller...

Huff, ja. Det skal ikke være lett :)

Skrevet

Anbefaler Sun Park Beach i Alanya, nærhet til alt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...