Gå til innhold

jeg trenger hjelp. gravid i uke 26.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er gravid i uke 26. problemet jeg har er at jeg er utrolig sliten, har ikke energi til å gjøre så mye.

klarer ikke rydde av stue bordet eller dekke på bordet uten å måtte ha flere pauser. jeg vil veldig gjerne gjøre slike ting.

jeg jobber 50 % stilling nå. på jobben har jeg ikke dette problemet. der har jeg energi nok til å gjøre det jeg må.

jeg lurer derfor på om det er noe jeg kan gjøre,spise eller drikke som kan hjelpe meg til å få mer energi.

jeg og min mann har en sønn som blir to år nå om 3 uker.

ønsker å kunne leke med han og være med han endel. men er for sliten nå til å klare dette.

min mann er utrolig snill og presser meg ikke til å gjøre noe husarbeid eller noe annet. men sier derimot at jeg må sette meg og slappe av så skal han ta seg av alt. han jobber 100% stilling + jobber mye overtid.

syns ikke det er riktig at han skal gjøre alt heller. vil bidra. om ikke får gjort alt bare det å bidra.

jeg vil så gjerne gjøre noe slik at jeg får energi.

noen som har råd til meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med jordmoren din om dette? Det er nok mulig at hun har noen gode tips til deg:-)

Selv kunne jeg sovnet stående gjennom omtrent hele svangerskapet begge ganger, og hadde ekstremt lite energi, så jeg har ikke så veldig mange tips på lager.

Lykke til:-)

Skrevet

har du lav hb? ofte er det grunnen til slik utmattelse i svangerskapet. du kan jo se på helsekortet ditt, blir målt ved hver kontroll. ellers er det viktig å få i seg mye vitaminer, mineraler, fiber og vann.

Skrevet

Du tror ikke det kunne vært lurt å bli helt sykemeldt da å heller bruke den energien du bruker på jobben når du er hjemme. Husarbeid er nå en ting, det stikker ingen vei, men er sikkert lurt å bruke energi på barnet ditt.

kanskje er det en mulighet for at du kan bruke den tiden du nå bruker på jobb til å slappe helt av, eller da gjøre husarbeid i ditt tempo, og ta pauser når du trenger det?

Skrevet

Jeg er gravid i uke 29 og merker også at jeg er langt mer sliten enn ellers (mitt tredje barn + 80% jobb). Men etter jeg begynte å ta Multivitaminer (kjøpt på apoteket) så har jeg heldigvis litt mer å gå på.

Men likevel, når kvelden kommer og dagen er over, så sover jeg som regel på sofaen og er kjempeselskap for de som måtte være der, hehe :P

Det er ikke bare bare å lage et nytt liv! :)

Skrevet

er ikke noe lav hb hos meg. alt er som det skal. jeg spiser vitamin piller, frukt, drikker masse vann og melk,. spiser alt det legen sier jeg skal spise. men enda lite energi. derfor jeg ikke skjønner dette.

Skrevet

Har du sjekket om du har nok jern i kroppen?

Jeg var veldig sliten, trøtt og slapp i begge svangerskap og måtte gå på jerntabletter pga for lavt jern.

Skrevet

jeg har nok av jern og i kroppen. legen min tok blodprøve av meg for å se etter... alt av stoffene i kroppen min er som de skal.

syns dette er rart. legen kunne ikke gi meg noe bra svar på det. sa bare det varierer fra kvinne til kvinne og graviditet til graviditet.

var ikke slik med første mann. men var sykmeldt hele graviditeten..

vet ikke om det hadde så mye og si.

har alt hvert sykmeldt i 14 uker pga oppkast. syns det er deilig å komme meg litt ut av leiligheten og på jobb. hvor jeg er blandt andre og får brukt energien min på andre ting.

syns det er herlig å være på jobb så vil helst ikke sykmelde meg mer nå.

Skrevet

du er ikke deprimert.. det er energi suger nr. 1.

Skrevet

Forstår jeg deg rett at du gikk sykemeldt hele forrige svangerskap? Og du opplevde ikke dette "trøtthetssyndromet" da? Jeg tror du har grunnen der jeg.

Nå er jeg førstegangsgravid, men har pga mye blødninger og familiehistorikk vært sykemeldt siden uke 11. ( jeg er i uke 28 nå) Kommer til å være sykemeldt ut svangerskapet. Jeg har akkorat nok energi til å klare meg gjennom dagen, men må ta mange pauser innimellom,spise regelmessig og legger meg forholdsvis tidlig hver kveld. Jeg er og i den situasjonen at jeg ikke får lov av lege å jordmor å være i så mye aktivitet,slik at trening eller turgåing er vanskelig.

Det jeg vet og kjenner på er at om jeg skulle stått på jobb hver dag,så hadde jeg ikke hatt energi nok til resten av dagen/kvelden. Da hadde jeg vært helt ødelagt...nå kan jeg i det minste ta i mot litt besøk,eller komme meg en liten tur ut på cafe,eller rett å slett være litt sosial lagme min samboer.

Jeg tror du bruker opp det lille du har av energi på jobb, slik at når du kommer hjem,så er det ikke mer å hente. Kanskje du burde sett litt på om du kanskje burde fått 100% sykemelding, omså bare for en uke eller 2...Så får du hentet deg litt inn igjen, da vil du nok fort kjenne om det er der problemet ligger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...