Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 Vesla begynner i barnehagen i august og jeg er så redd for at det er "merkepress" der i den grad at det kun er eks. Reima ol. det går i... jeg har ikke økonomi til å kjøpe utedresser til mange tusen, og så lenge det finnes billigere alternativ som er av like god kvalitet så er jeg nødt å kjøpe dette. Men jeg har heller ikke lyst at mitt barn skal være det eneste uten de dyre merkene...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 Nei, gud! Det har da aldri vært merkepress i barnehagen! Selv om folk diskuterer hvilke dresser som er bra/mindre bra, betyr det ikke at det er merkepress i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #3 Skrevet 13. juni 2010 Så lenge barnet har gode, vanntette, varme og behagelige uteklær så bryr ikke barnehagetantene seg om merker.. Verre med foreldrene, men dem kan du drite i..
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #4 Skrevet 13. juni 2010 Nei! Hvis du føler at må kjøpe noe av spesielle merker er du for øvrig en av dem som evt er med på å øke presset.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #5 Skrevet 13. juni 2010 Åh, håper det er sånn i "vår" barnehage også! Og nei, JEG er ikke av typen som lager merkepress. Mine barn bruker klær som er varme og behagelige, uavhengig merke!syns det blir for dumt å kjøpe dyrt bare for å gjøre det..
The Bad Gal Skrevet 13. juni 2010 #6 Skrevet 13. juni 2010 Spørs jo hvor du bor. Noen foreldre er mer opptatt av sånt enn andre, og de er vel gjerne konsentrert på visse steder... I barnehagen eldste vår går i er det alt mulig av klær, ingen tenker på merkepress her ihvertfall. Ungene bryr seg jo ikke, så lenge de liker fargen, at det er behagelig å ha på og fungerer som det skal.(vindtett, vanntett, varmt osv)
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #8 Skrevet 13. juni 2010 jeg jobber i bhg og hos oss har det aldri vært det. der går det mest i arveklær faktisk;P
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #9 Skrevet 13. juni 2010 Jeg har aldri merket noe til merkepress i barnehagen.. Ungene bryr seg katta om hvilket merke det står på dressen, og personalet er fornøyd så lenge ungen har nok tøy til å holde seg tørr og varm gjennom hele dagen. Hva du selv føler når du ser at flere andre har Reima vet ikke jeg, men jeg har aldri brydd meg om det. Det er like mange som har Reflex, Lassie, Bokklubbens, Lindex eller andre merker.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #10 Skrevet 13. juni 2010 Tja. Merker jo hvem som ikke går i merkeklær, kommer fra lite sted. De tre ungene med sparkjøp dress har både familie med god økonomi, store hus, og fine biler. Litt rart kanskje.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #11 Skrevet 13. juni 2010 Tror ikke du skal bekymre deg over det. Min datter har Reimadress, men de som jobber i bhg snakker kun om de fantastiske dressene som Obs selger;-) I og med at jeg er en av "Reimadamene" selv, kan jeg kanskje svare på om vi som foreldre ser ned på deg og barnet ditt fordi dere ikke har råd til dyre klær:Vi driter i hva ditt barn har på seg;-) Lykke til med barnehagestarten;-)
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #13 Skrevet 13. juni 2010 Det eneste stedet jeg har sett noen form for merkepress er her på disse sidene. I barnehagen, på lekeplassen, blandt venninnene er det veldig få som bruker tusenvis av kroner på barneklær. Her kjøpes kvalitet uavhengig av produsent, og gjerne på tilbud eller i butikker som ikke er videnkjent for å flå kundene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå