Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 Jeg og min samboer vil gifte oss borgerlig. Men vi har lyst å gifte oss under blå himmel. De fleste borgerlige har jeg sett man må gifte seg inne på ett kontor og er vanskelig å få gifte seg på lørdager. Humanistik koster 3900 og syns det var litt vel mye. Noen som vett noe om dette?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 Borgerlig i Norge er innevielse. I utlandet derimot kan du gifte deg ute.
Studine mevik Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Vi brukte human-etisk forbund og det var verdt pengene
frk oktober Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Hvis dere vil vies av domstolene må dere få en dommer eller domemrfullmektig til å bli med dere ut i det fri. Det er opp til den enkelte domstol og dommer om de ønsker å gjøre dette. Mange har som fast praksis at de ikke gjør det, pga at det tar mye tid. Men enkelte sier ja en gang i blant. De har da ikke lov til å ta betaling, så det er gratis for dere. Anbefaler at du kontakter tingretten der du bor og hører. Hilsen tidligere dommerfullmektig :-)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #5 Skrevet 17. juni 2010 Vi skal gifte oss gjennom human-etisk neste lørdag, og 3900,- er ikke store summen i budsjettet... håper vi får en personlig og vakker sermoni! Og hvis værgudene står oss bi så blir det utendørs i vakker natur. Førstevalget var human-etisk fordi vi legger opp sermonien helt slik vi vil og med dikt og musikk som vi liker, pluss at brudeparet står i sentrum, har ikke behov for noe religiøst tema.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå