Gå til innhold

kan noe se hitt haster!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer vil gifte oss borgerlig.

Men vi har lyst å gifte oss under blå himmel.

De fleste borgerlige har jeg sett man må gifte seg inne på ett kontor og er vanskelig å få gifte seg på lørdager.

Humanistik koster 3900 og syns det var litt vel mye.

Noen som vett noe om dette?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Borgerlig i Norge er innevielse. I utlandet derimot kan du gifte deg ute.

Skrevet

Vi brukte human-etisk forbund og det var verdt pengene

Skrevet

Hvis dere vil vies av domstolene må dere få en dommer eller domemrfullmektig til å bli med dere ut i det fri. Det er opp til den enkelte domstol og dommer om de ønsker å gjøre dette. Mange har som fast praksis at de ikke gjør det, pga at det tar mye tid. Men enkelte sier ja en gang i blant. De har da ikke lov til å ta betaling, så det er gratis for dere. Anbefaler at du kontakter tingretten der du bor og hører.

 

Hilsen tidligere dommerfullmektig :-)

Skrevet

Vi skal gifte oss gjennom human-etisk neste lørdag, og 3900,- er ikke store summen i budsjettet... håper vi får en personlig og vakker sermoni! Og hvis værgudene står oss bi så blir det utendørs i vakker natur. Førstevalget var human-etisk fordi vi legger opp sermonien helt slik vi vil og med dikt og musikk som vi liker, pluss at brudeparet står i sentrum, har ikke behov for noe religiøst tema.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...