Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 Min bror og exen avsluttet forholdet i vilt uvensskap for noen år siden, de var unge17 og 19 år.. Så viste det seg at hun var gravid, men årsaken til at det ble slutt var at hun var utro..med MANGE! Barnet ble født og en annen skrev under på farskapsattesten. De tok senere en test og det viste seg at det ikke var han som var faren. Uansett, hennes nåværende kjæreste har sagt til vår kusine at det er min bror som er faren til barnet. Jeg vil påstå at han er en sikker kilde, i og med at han er kjæresten hennes. Min bror og exen er så absolutt ikke på talefot..ingen i min familie liker henne i det hele tatt pga utroskapet. Vi har dermed ikke snakket med henne.. og har dermed ikke visst om dette før i dag. Off..har helt vondt i magen jeg!! Hun vil jo selvsagt ikke ha noe med oss å gjøre..og vi har lyst å få bekreftet om det virkelig ER min bror som er faren. Hvordan hadde du gått frem?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #3 Skrevet 13. juni 2010 For det første: Dette er din brors sak. La han avgjøre! For det andre: Dette er din brors sak. Lan han avgjøre! For det tredje: Dette er din brors sak. Lan han avgjøre!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #4 Skrevet 13. juni 2010 Han kan jo reise sak om farskapet hvis han vil kreve farskap eller DNA-test.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #5 Skrevet 13. juni 2010 Ehh...min brors sak er også familiens sak. Vi har et utrolig godt samhold i familien og vi snakker med hverandre om alt! det er HELT utenkelig å la min bror (som ikke er mer enn 21) å sitte med dette alene. Han har jo ikke LYST å være faren til dette barnet...han kan ikke fordra exen sin. Barnet har jo en far i livet sitt,bare ikke den biologiske. Samtidig så er jo dette barnet også vår familie... HI
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #6 Skrevet 13. juni 2010 Han har ikke lyst til å være far fordi han ikke kan fordra EXEN sin? Huff, stakkars barn!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #7 Skrevet 13. juni 2010 Ja, det har vi snakket om...vi må jo finne ut om det faktisk er sant at det er han som er faren, eller om det er "bygdedyret" som har vært ute med leppa si. Vi bor på et ganske lite sted og rykter florerer som bare juling! har noen lyst å fortelle hvordan vi går frem i en sånn sak? HI
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #8 Skrevet 13. juni 2010 La det ligge, hvis han ikke har lyst til å være far. Øvrige familie har ingen rettigheter.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #9 Skrevet 13. juni 2010 Vil han ha kontakt med barnet må han ta kontakt med moren, siden hun har vært sammen med flere kan han kreve farskapstest. Han vil jo da også få et økonomisk ansvar for dette barnet.. Synes absolutt han skal ta kontakt om det er mistanke om at han er far, barnet har rett på å vite om sitt biologiske opphav og ha kontakt med farsslekten sin!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #10 Skrevet 13. juni 2010 Du virker så sær HI, broren min er bare 21, og han har ikke lyst å være faren. Synes du skal ta din egen slærve leppe og rulle inn. Du kan skade han mer ved å sitte her å brette ut alt privat som ikke angår deg direkte.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #11 Skrevet 13. juni 2010 Altså, han kan vel ikke bare velge å ikke være far. Det må være mulig å få tatt en farskapstest. Jeg forstår du gjerne vil hjelpe, og jeg håper det ordner seg. Men viser det seg at han faktisk er faren, så håper jeg han er moden nok til å ta ansvaret også. Om han og dere liker damen er helt likegyldig.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #12 Skrevet 13. juni 2010 Noen napper et hår av dette barnet, spyttprøve eller annet. Send det avgårde, betal den tusenlappen, få svar og bestem vider hvordan gripe det fatt.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #13 Skrevet 13. juni 2010 først ville eg pratet fornuft til min bror. han har ikke lyst til å være far????? viss barnet har et far og har det godt med det ville eg latt det ligge. det er ikke det bioligiske som betyr noe, det er hvem som faktisk stiller opp som far, den som trøster når barnet detter og slår seg, gir barnet mat og leker med barnet..ikke hvem som tilfeldigvis har vert ute med tisseluren sin og ikke har vert i livet til barnet i det hele tatt...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #14 Skrevet 13. juni 2010 Først må han finne ut om han faktisk ønsker å være far om det skulle vise seg at det er han som er pappaen. Så kan han vel da kreve en farskapstest for å fastslå farskapet. Om han krever en dna test og det viser seg at han er faren og ikke ønsker å være det eller ha noe med barnet å gjøre, så synes jeg det er bedre at han ikke krever noen test, om barnet har det fint slik som det lever nå.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #15 Skrevet 13. juni 2010 Altså...hvilken 21 år gammel gutt har lyst å plutselig få et barn på 3 år lempet i fanget. "Værsågåd, barnet er ditt...." Og når moren atpåtil er en ex han ikke fordrar? si meg det dere... og at jeg legger ut mye privat som kan skade han?? Du kan nok ikke ha fulgt mye med her...det er nok ikke bare jeg som legger ut private ting. Ingen av dere hvet hvem vi er engang.. HI
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #16 Skrevet 13. juni 2010 Alt jeg hvet er at hvet ikke skriver med noe pokkers H..
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #17 Skrevet 13. juni 2010 Dette er ett valg din bror bør ta alene. Om han ønsker å vite, må han ta kontakt med barnets mor. Kanskje han bare vil la det ligge og slå seg til ro med det!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #18 Skrevet 13. juni 2010 Du sier hun var seksuelt aktiv med flere enn bare han, så hvordan i huleste heititeita vet du at det er han som er faren?! Bare fordi at han som skrev under på papirene fant ut at han ikke er det? De kan jo ikke vite det før din bror tar en farskapstest... Killin
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #19 Skrevet 13. juni 2010 Sikkert ikke noen ønskesituasjon for noen, spes. ikke en gutt på 21.. MEN har han vært med på å lage barnet, så må han også ta ansvar! Så enkelt er det!!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #20 Skrevet 13. juni 2010 Dette handler da vitterlig ikke bare om din bror! Vel kan det hende at barnet har det bra nå, men hva om barnet senere får vite sannheten i forbindelse med sykdom/blodprøve eller lignende? Når det er etablert tvil om hvem som er far, må din bror snakke med exen og de må sammen finne ut hvordan de skal gjøre dette. TIL BESTE FOR BARNET! Din bror bør kanskje forhøre seg med advokat/ fri rettshjelp e.l.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #21 Skrevet 13. juni 2010 Samme med min bror. Han har et barn på ca 12 år som han aldri har sett. Dette fant vi nylig ut. Jeg har ikke gjort noe med det. Man kan ikke komme hoppende inni en 12årings liv sånn uten vdere, så vi har valgt å ikke gjøre noe med det..
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #22 Skrevet 13. juni 2010 Hvordan hadde du reagert om du fikk vite at du hadde en annen far? En far som visste om deg, men villie vite av deg? Ta DNA, og ansvar.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #23 Skrevet 13. juni 2010 Det er verre for et lite barn å ikke ha noen far, enn at en 21 åring må gjøre noen endringer i livet sitt. Det er da ikke synd på broren din. Hvorvidt dama er hyggelig eller ikke har da ingen ting med saken å gjøre!!
.Ann. Skrevet 13. juni 2010 #25 Skrevet 13. juni 2010 Hjelpe meg for en moral-bitching. Så vidt jeg kan lese her så spør HI om hvordan de skal gå fram for å fastslå farskap, så spar dere for anonymkaklinga. jeg tror det hun forteller om brorens reaksjon er ganske normalt. han er jo tross alt en ung gutt, og jeg syns ikke det er så rart at du som søster bryr deg om han, og vil hjelpe. Det er jo godt mulig han bli mer komfortabel med situasjonen når han får et sikkert svar, og når han evt blir kjent med gutten ( om han er far) jeg kan heller ikke gi så mye konkret svar, men første steg må jo være å snakke med mora til barnet. Hva med å snakke med fastlege, så kan sikkert han informere om hvordan en går fram får å ta en slik test, og hva som ellers bør gjøres. et viktig tips: legg utroskaphistorien bak dere, alle sammen. Det som er viktig nå er ikke hva mora gjorde, men at barnet skal få det så godt som mulig i framtida.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå