Gå til innhold

Trenger barn 3 år, pass for å fly Danmark-Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som en slags id?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei trenger ikke pass.

Vi reiste til danmark når jenta mi var ca 3 mnd og hørte da i forkant med politiet. Kunne være lurt å ha med fødselsattest, så dette hadde vi med.

Skrevet

Takk for svar:) Vet jo egentlig at man ikke trenger pass på reise i Norden. Men lurte litt på dette med id. Så kanskje jeg får ta med fødselsattesten hennes da!

Skrevet

Vi måtte ha pass til vår sønn da vi reiste til danmark da han var 5 mnd,det er nå 2 år siden,så det kan jo ha forandret seg. Men greit å ha da,ikke så mye styr å fikse heller. Barnepass varer i 2 år,jeg har hatt det med på alle innenlands reiser også, men bare ett fåtall ganger jeg har hatt bruk for det. Hør med flyselskapet du skal reise med også, av og til har jo de egne regler. Ikke lett å bli klok på.

Skrevet

I teorien, nei, i praksis kanskje/ja.

Dersom dere tilfeldigvis kommer ut for skjerpet sikkerhetskontroll (f.eks. i forbindelse med statsbesøk o.l.), så kan dere risikere å bli forsinket eller i verste fall ikke komme med.

Det er i hvert fall beskjeden jeg har fått fra flyselskap og myndigheter tidligere i vår.

Skrevet

Å fader...jeg har bestillt flybilett men far har reist på jobb og han må skrive fullmakt siden vi har foreldrerett begge to. Vi skal reise om 14 dager så det rekker vi ikke:( Tar en tlf til SAS jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...