Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 Eller kan du fint holde på med div. gjøremål i huset mens småen leker for seg selv? Har en sønn på 3 år som bare finner på ugagn om jeg prøver å få gjort noe husarbeid/hagearbeid, virker som han blir skikkelig frustrert. Han går i barnehage til vanlig. Han kan være veldig flink til å aktivisere seg selv, og jeg sitter kanskje ikke ned og leker med han veldig ofte, men synes vel ikke det skal være nødvendig heller da han er såpass stor. Klart vi finner på ting sammen også, men ikke hver dag og hele tiden. Hva gjør dere?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 Siden det kan gå lang tid mellom hver gang jeg ser barnet mitt, leker jeg mye med h*n når jeg er der:) Men, barnet mitt er veldig flink å leke med seg selv også - sånn har det alltid vært:)
Gjest Skrevet 13. juni 2010 #3 Skrevet 13. juni 2010 Min 3-åring vil gjerne finne på noe med mammaen sin hele tiden. Min går ikke i barnehage - og kan lett finne på å leke selv også. Jeg tror det er mer alderen jeg. Lekekompiser er kult - og det er mamma man vil leke med fordi hun er i nærheten. Tipset er å la ham TRO at du leker med ham (selvfølgelig leker vi mødre mye med barna våre også - men du vet hva jeg mener). La ham bli med på hagearbeid. Kanskje han kan vaske noe i en balje, mens du luker? Supertipset er å ta alle lekene opp på et bord dere begge sitter ved. Da kan du gjør alt annet (sjekke mail, lese ukeblad, lage mat, drikke te o.l.) Dere er på samme nivå - og 3-åringen tror dere leker:) Bare gi ham noe øyekontakt underveis. Det er ikke nødvendig å sitte på gulvet når man skal leke lego eller med biler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå