*Lissi* Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 Vesla på 20 mnd. har slitt mye med ørene. Fikk dren da hun var 15 mnd. men mistet det ene etter to mnd. Blir så lei når "alle" leger sier forskellige ting. Var til legen for ca. 1 mnd. siden. Da rant det fra venstre øret. Fikk en leksjon om at hun ikke skulle ha medisin, allergi og hva barna til legen gjorde... Fikk følelsen av å være hysterisk mor. Fikk beskjed om å se det ann. Som sagt så gjort. Fortsette å renne, men allmenntilstanden var bra. På mandag ringte vi legevakten. Da var vesla slapp og det luktet forferdelig av øret. Fikk beskjed av fastlegen at hun skulle ha medisin siden hun var så mye plaget. Det var retningslinjene for ørebarn, så skulle bare krangle med legene vi var hos. Eller gå til en annen lege. Er jo det vi har fått beskjed om av legene på sykehuset også. Var på legevakten i dag, siden medisinen ikke har virket. Legen ville ikke gi det i utganskpunktet. Mente det bare kunne renne, så sant hun ikke fikk veldig høy feber... Så nå sitter hun her og er slapp og ingen matlyst. Har hanglet i flere uker, og merker jeg blir rimelig lei av hva forskjellige leger sier... Måtte bare få ut litt frustrasjon!
line_n & sara Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 kjenner meg litt igjen! men etter at dren var på plass, har vi ikke hatt noen problemer. jeg ville kanskje forholdt meg til øre nese hals legen, og ikke legevakt og fastlege, hør med ønh om hva som er rettningslinjer ved feks øreverk u feber, rennende øre etc, og spør om du kan ha resept liggende hjemme dersom det skulle være behov for antibiotika. så kan du avgjøre selv ettersom symptomer og hva ønh har fortalt dersom jenta di blir syk i ferie/helga, så ringer du heller ønh legen på mandagen/neste arbeidsdag og forteller om hva du har gjort. det er vell heller ingenting i veien for å sette inn nytt dren?
*Lissi* Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2010 Hun hadde mye ørebetennelse etter hun fikk dren, men de siste mnd. virker det som ting har roet seg. Vil definitivt sette inn dren igjen. Skal heldigvis inn på sykehuset iløpet av sommeren.
SuperGlad Skrevet 13. juni 2010 #4 Skrevet 13. juni 2010 jenta mi er ørebarn. så lenge det renner ifra øret er det et godt tegn, det er jo nettopp det drenet skal gjøre, hindre at det hoper seg opp og blir betennelse. hvis barnet er slapp og i ulaget kan det jo være noe annet. man skal jo ikke gi medisin uten grunn, men hvis du er som meg ( og det tror jeg nok du er ) så kjenner du barnet ditt godt nok til å vite når det trengs medisin og ikke. Jeg har krevd å få utskrevet resept enkelte ganger fordi jeg vet hun har det vondt, selv om hun ikke hyler og vræler som mange andre barn. jeg kjenner barnet mitt, og vet når noe er feil, selv om hun er feberfri.
NormaJean Skrevet 13. juni 2010 #5 Skrevet 13. juni 2010 Her er gutten ogsá ørebarn:-( hatt Betennelse i 3 mnd sammenhengende nå, er kjempe frustrert! De sier forskjellig om behandling og må vente til høsten for dren (de vil vente til han blir 2 år) Da det kom masse puss ut for 6 uker siden så ringte jeg ønh legekontoret, fikk beskjed om at det var bra med puss og at jeg skulle bestille time for kontroll etter 6 uker. Når jeg nå kommer på kontroll viser det at han har akutt purulent otitt og legen skjønner ikke hvordan jeg kan ha fått beskjed om å vente i 6 uker...... Grrrrrrr Nå renner det fra det "friske" øret...... Men på den positive siden, etter at vi fikk dråper og behandlet det øret som har vært verst så har gutten sovet lengre, istede for 05-06, så har han våknet uthvilt 06.30-07.30!!!! hurra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå