Gå til innhold

Min mann er eid av sine ting

Anbefalte innlegg

Skrevet

VI har vert gift i ett år og Venter nå vårt første barn sammen. Jeg har barn fra tidliger ekteskap. (De er store tenåringer og bor vekke) men han har ingen. Han har brukt livet sitt på å jobbe og skaffe seg verdier mens han ventet på den rette ( Meg).

Vi bor i hans hus. Jeg fikk ikke kjøpe meg inn selv om jeg hadde midler til dette. Han både sier og viser meg hver dag at han elsker meg men

det irriterer meg at han er så veldig opptatt av "hans" ting.. Jeg er fullstendig klar over at det er hans hus , men vi har begge valgt å la det være vårt hjem.. Han er også veldig opptatt av økonomi og at jeg skal betale min del.. selv om han har dobbel så stor inntekt .. jeg er ikke så opptatt av slike ting.. jeg betaler og gir med glede.. vi er jo trods alt en familie.. jeg har nok så jeg klarer meg og er ikke ute etter å berike meg på hans beskostning.. dette spiser opp kjærligheten min.....jeg har spurt han om han er blitt lurt eller brent på tidligere forhold, men han sier nei.. Alt som kjøpes av mat og kos, innventar eller ferie reise betaler jeg.. med andre ord... hans penger står i aksjer og eiendom.. mens mine havner på søpla eller i septikktanken...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge dere er gift eier du uansett halvparten. Så det så, eller har dere særavtale

Skrevet

Vi har særreie.. og det er like greit da han har større verdier enn meg.

Skrevet

Da bør du kanskje kreve at han også betaler for noe som går i septiktanken...

Skrevet

hva med og si du vil sette en del av dine penger inn i verdier, om du kan få huslån så si du vil ta et eget huslån og få deg hus hvor du kan ha verdier i.... Eller slutt og bruk penger til goder for han... bruk de på deg selv og goder for deg selv og dine barn

Skrevet

da bør su snarest spare penger eller invistere i noen for deg selv. Ellers sliter du om du blir dumpet....

Skrevet

Jeg har allerede egen eiendom som jeg leier ut...pluss god lønn.. men nå når jeg går i permisjon så blir inntekten min redusert og vi har ikke kommet til enighet om hvem som skal gå i redusert stilling for å ta seg av den lille... høres sikkert flåsete ut og luksus problem.. vet det.. men jeg har ofret mye og jobbet hardt for å kommr dit jeg er i dag.. Får følelsen av at han prøver å loppe meg... Jeg er bare så inderlig lei av hele greia....Jeg har ikke lyst å gi opp jobben min og bli avhengig av han pga dette barnet som er min gave til ham..vi er begge i slutten av 30 årene.

Skrevet

Hvis dere allerede har hver deres eiendom, så ser jeg ikke helt problemet. Er vel også litt merkelig at du skal eie 1,5 og hal 0,5?

Ellers får dere jo kjøpe dere ett nytt hjem felles da, og leie ut hvert deres hus?

Forøvrig bør dere dele på hushodlningsutgifter:)

Ingen av dere MÅ vel strengt tatt gå i redusert stilling etter permisjonen med mindre dere selv ønkser det.

Skrevet

jeg har ikke behov for å eie mer.. er fornøyd jeg. Han har flere eiendommer. Han er gjeldfri mens jeg har fortsatt hus lån. Han mener at siden jeg bor "gratis" hos ham så bør jeg betale kost...Vi har begge jobb som betyr mye reising... så for min del vil det si at jeg må gi opp en lederstilling for å være hjemme mens han er borte... Noe jeg ikke har noe imot.. å være sammen med den lille ser jeg fram til. Han sier at han skal kompensere for mitt inntektstap men historien har vel vist at han ikke alltid husker hva han har lovet...

Skrevet

Om ungen var en "gave" til han så bør vel han være hjemme og ikke du.

Og det hjelper ikke å love om du vet han ikke kommer til å holde avtalen, da må du få det skriftleg snarest.

Skrevet

Jeg har hatt en sånn mann. Vi er skilt i dag pga dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...