Gå til innhold

Hjelp meg litt her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget at jenta vår på 5 år, har begynt å legge ting i trusa på kveldene/morgenen når hun ligger/har lagt seg. Bamser, små ting o.l.

Jeg synes ikke det er greit at hun bruker leker til dette og har sagt dette til henne, "lukter" jo rumpe av det da..

Ikke noe særlig med besøk av venner og lekene er brukt til slikt Vet jo aldri hva som er brukt!!!?!!!

Men hva sier jeg til henne?

Hun har også ei venninne som hun leker med, og venninna skal ofte leke "rumpe-leker", jeg synes ikke det er greit heller..Sist vi var der, hørte jeg venninna sa at de kunne putte blad og stein i trusen - for de var kalde. Jeg stoppet dem, og snakket med jenta mi når vi dro hjem, om at det kan være dyr o.l på bladene og steinene - og ja resten kan man vel tenke seg til selv!

Sa også til jenta mi at slike leker får hun ikke lov å leke!

Hva er deres synspunkter på dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ikke problemet. Hun er sikkert interessert i sin egen seksualitet. Hvorfor gjøre det til noe dumt og feil? Stakkars jente.

Skrevet

Selv om unger skal få lov til å utforske sin egen seksualitet, så har vi også et ansvar for å lære dem hva som er sosialt akseptabelt.

Og å stappe leker i trusa slik at det lukter rumpe av de er helt i orden at du sier til henne at ikke er greit. Ikke bli sint på henne, bare si at det er ekkelt for andre å ta på ting som hun har hatt i trusa og som kan lukte.

Jeg så en gang et ekstremtilfelle som jeg kom på nå som du skrev inn her. En bekjent av meg har en meget løs form for barneoppdragelse, han lot sin datter gjøre følgende: På besøk hos noen bekjente la jentungen hans seg på 5 år på sofaen og onanerte. Med klær på vel og merke. Hun lå på magen og presset underlivet mot hånden sin helt til hun var "ferdig" for å si det slik. Jeg ble fysisk dårlig av å se en unge onanere på sofaen i 20 minutter. Han faren bare lo og sa "seee hva hun gjør ha ha". Vi andre bare lata som ingenting og følte oss drit dårlige. Han mener barn skal utforske seksualiteten sin fritt. Dette var et ekstremtilfelle som jeg sa.

Gjør det du føler er rett for ungen din. Og hun må jo lære seg at å stappe ting i trusa ikke er spesielt hygienisk. Det er jo like mye bakterier og diverse i det området hos barn som det er hos voksne.

Skrevet

Uff ja. Foreldrene har et stort ansvar for hvordan barna blir. Hva blir det neste, at alle skal sitte med hånda i buksa i skoletimene :-P

Skrevet

Barn skal lære at det er en tid og et sted for alt. En femåring er iallefall alt for gammel til å holde på slik.

At det er uhygiensik er nå en ting og en smule dårlig "folkeskikk" en annen, MEN det kan være farlig også... Desse tinga de driver å legger i trusa kan gå i vagina eller endetarm, kan både rive, skrape og skade. Kan også gi infeksjoner.

Bare å si til henne at det er farlig, at det kan forsvinne opp i rompa og det kan være kjempevondt og kanskje hun må til lege for å få det ut.

Skrevet

Ja, greit å høre at flere har samme mening som meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...