Tøysetipp Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 4.juni neste år skal vi gifte oss. Jeg har vært gift en gang tidligere. Og vil derfor ta med forlovere + ektefeller på bryllupsreisen til maldivene, og feire sammen med dem. Det vil koste ca. det samme som bryllupet. Samboeren min vil ha storslagen fest og feiring m/taler og overnatting en helg til ende. Hun er litt med på min idé, men ønsker seg dette, da. Jeg vil ikke frarøve henne det, heller så jeg er veldig delt. Noen som har gjort det slik jeg ønsker det?
Gjest Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 Siden du har vært gift før (og ikke hun?) er det nok litt ulike behov her. Du har på en måte vært med på det før... Ville absolutt reist til Maldivene, men så er ikke jeg noen "bryllupsperson" da. Har vært samboer i over 11 år jeg
Mom2Two Skrevet 13. juni 2010 #3 Skrevet 13. juni 2010 Jeg hadde glatt valgt din idé, men så hater jeg som pesten å være sentrum for oppmerksomheten, og kan gå en veldig lang vei for å slippe.
Tøysetipp Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2010 Jeg synes det var veldig stas den gangen, men å dra med familien på en ny runde med fest fra fredag-søndag frister ikke. Men, så forstår jeg jo samboeren og. Kankjse jeg får overtalt henne:-) Nå er det på tide med giftermål synes jeg Spetakkel;-)
Har to nydelige jenter Skrevet 13. juni 2010 #5 Skrevet 13. juni 2010 Personlig ville jeg reist bort, siden vi reiser til Mauritius for å gifte oss om to uker. Gleder meg veldig mye til det! =) Om dere velger dette alternativet må dere være klar over at en vielse på Maldivene IKKE er gyldig i Norge, det er et 100% muslimsk land. Vil dere til omtrent samme stedet må dere velge Mauritius eller Seyschellene...
solstråle69 Skrevet 13. juni 2010 #6 Skrevet 13. juni 2010 Gratulerer! :-) Jeg ville valgt "din" løsning, av samme grunn som Mom2Two. Men skjønner selvsagt samboeren din, og ville nok jenket meg hvis hun veldig gjerne vil ha et "ordentlig" bryllup.
lille je Skrevet 13. juni 2010 #7 Skrevet 13. juni 2010 Jeg hadde gått for det samme som deg. Siden jeg hatt den bryllupsfestpakka. Det var en flott dag, bevares, men det var ekstremt mye planlegging og stress involvert.... Gratulerer med giftermål, forresten:)
kitty litter Skrevet 13. juni 2010 #8 Skrevet 13. juni 2010 Kan dere ikke gjøre begge deler da? Stort bryllup her hjemm og så gifte seg på Maldivene etterpå, som noen sa så er jo ikke bryllupet på Maldivene gyldig så da passer det jo greit med et "gyldig" bryllup også : )
Gjest Skrevet 13. juni 2010 #9 Skrevet 13. juni 2010 Om jeg skulle giftet meg for andre gang hadde jeg tatt med forlovere med følge til maldivene. Om jeg ikke hadde vært gift før ville jeg valgt et "tradisjonelt" bryllup her hjemme ;-) Hjalp det?? Dersom du hadde det bryllupet du drømte om sist, synes (sånn umiddelbart i hvertfall) det høres riktig ut å la din kjære få "bestemme" denne gangen. Men på den andre siden er jo dette ditt drømmebryllup med drømmekjæresten ;-) Jeg hadde nok lagt frem alle de fine sidene med ditt forslag, latt henne tenke litt på hva hun egentlig ønsker seg og så la det bli opp til henne hva dere ender opp med. (Om jeg kjente dere "på ordentlig" men ikke godt nok til å bli forlover hadde jeg såklart heiet på din kjæres versjon ... for det er sikkert mange som har lyst til å dele dagen (ja gjerne hele helgen som vel er forslaget) med dere). Uansett hva dere ender opp med ... lykke til med bryllupsforberedelser og feiring! Og husk at det beste kommer uansett når bryllupet er overstått ;-)
Rampongi Skrevet 13. juni 2010 #10 Skrevet 13. juni 2010 Jeg hadde reist vekk, men jeg er sånn.. Det spørs litt på samboern din føler jeg, om hun virkelig vil ha den store bløtekakefesten, så hadde jeg vel jekka meg og heller tatt en vill honeymoooon
Lovemelikeyoudo Skrevet 13. juni 2010 #11 Skrevet 13. juni 2010 Unnskyld ; men kan jeg spørre et spm: Er du lesbisk eller bi?
Lea Laus Skrevet 13. juni 2010 #12 Skrevet 13. juni 2010 Jeg ville ikke frarøvet min samboer den opplevelsen bare fordi du har opplevet det før. Jeg er enig med din samboer.
Villa Perlesukker Skrevet 13. juni 2010 #13 Skrevet 13. juni 2010 Først må jeg si: gratulerer:) Har også vært gift før og et storslagent bryllup frister ikke så mye her i gården men gulesider har ikke vært gift og han drømmer om stort, flott og alt som hører til. Vi får se hva det blir til men tenker jeg må vike litt for hans ønsker ettersom han drømmer veldig om dette Skjønner at det kan være vanskelig. Ikke lett jeg personlig hadde gått for din ide men så er det jo den andre man skal ta hensyn til også
Gjest Tale30 Skrevet 13. juni 2010 #14 Skrevet 13. juni 2010 Jeg heller nok gså mot å la din blivende fru få siste ordet i denne saken, siden du har hatt et bryllup før Men Maldivene med gode venner hørtes definitivt ut som en drøm!
___ Skrevet 13. juni 2010 #15 Skrevet 13. juni 2010 Hvis en jeg eller mannen skulle være forlover for hadde sakt at det skulle foregå på Maldivene ville jeg nok eter å ha tenkt meg godt om kommet til at jeg hadde takket nei. For det første har jeg ikke lyst til å dra fra ungene for et bryllup, for det andre hadde jeg hat problemer med å ta fri mer enn en helg og for det tredje synes jeg det blir for styrete å reise slik i en gruppe. Synd å gå glipp av bryllupet til en god venn men likevel bedre å bli hjemme. Vi fikk samme problemstilling for et år siden i forbindelse med en 50 årsdag. Da var riktignok også ungene invitert, men vi salikevel "nei takk". Kan dere ikke heller gjøre bryllupet litt enklere her hjemme og så dra på en flott bryllupsreise bare dere to?
*Rutletutt* Skrevet 13. juni 2010 #16 Skrevet 13. juni 2010 Jeg har jo selv hatt et litt utradisjonelt bryllup, med nærmeste familie med på bryllupsfeiring og ferie til USA, og angrer ikke et sekund! Beste opplevelsen jeg noen gang har hatt og hadde gjort det nøyakig likt om vi skulle gjort det igjen:-) Maldivene høres fantastisk ut - jeg hadde definitivt gjort det sånn hadde jeg vært dere. Det viktigste er jo uansett at dere er enige så det ikke blir en av dere som føler at det ble "greit nok" og innerst inne kunne ønske dere hadde gjort det på en annen måte...;-) Lykke til med valget, vennen - veldig spennende dette - gleder meg til å høre hva dere går for:-)
Mom2Two Skrevet 13. juni 2010 #17 Skrevet 13. juni 2010 Poamin: Problem med å ta fri mer enn en helg? Når noen betaler en drømmeferie for deg, så hadde du ikke vært villig til å ta ut litt ferie? Tøysetipp: Jeg antar at rollen som forlover er besatt, men vit at jeg stiller opp som vara!! Hehe;o)
erteposen + 4 Skrevet 13. juni 2010 #18 Skrevet 13. juni 2010 Jeg hadde valgt din ide, men jeg tenker at siden hun ikke har vært gift før burde hun kanskje fått sitt ønske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå