Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #3 Skrevet 13. juni 2010 Grusomt. Samme kategori som Leander, Carosander, Chrisander,
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #4 Skrevet 13. juni 2010 Helt forferdelig!!! Spør du meg, så kan det knapt kalles et navn!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #5 Skrevet 13. juni 2010 Kjempefint !! Er tante til en Nataniel (uten h) )
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #6 Skrevet 13. juni 2010 huff,nå vart eg lei meg. det er nesten ingen som liker det og eg syntes det er nydelig...men vil ikke gi et slikt navn til gutten min viss alle mener det er fælt.slekt og venner liker det heller ikke...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #7 Skrevet 13. juni 2010 Slapp av, alle syns det var rart da "vår" Nataniel ble født også... ene oldemora klarte ikke å si det engang... hehehe.. Etter et par uker, så var alle vant med det, og navnet passer perfekt. Ta navnet DERE har lyst til, ellers vil dere angre. Venninna mi fikk en sønn for 12 år siden som hun hadde et "rart" navn til, alle blanda seg og syns det var fælt, så hun droppa det, og ANGRET!! Hun fikk en ny sønn ifjor, så DA brukte hun navnet. Passer perfekt ) Bry deg ikke om hva andre syns, spesielt ikke de som svarer på slikt her inne. De kan jo slenge ut slikt bare for å være slemme... (såpass har de fleste lært seg på dette forumet!)
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #8 Skrevet 13. juni 2010 Alle har rett til sin mening, men jeg syns det er utrolig respektløst å si til foreldrene at navnet de har lyst på er stygt. De venter verdens vakreste barn, og har valgt et navn DE liker. Det syns jeg andre skal respektere!! Er da maaaaange lang jeg ikke liker, og noen syns også jeg er direkte stygge, MEN det kunne aldri falt meg inn å si det.
trollmamma Skrevet 13. juni 2010 #9 Skrevet 13. juni 2010 Sorry, liker det ikkje. Søtt på ein liten gutt kanskje, men rart på ein voksen mann.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #10 Skrevet 13. juni 2010 Kjempefint! har det som mellomnavn til min lille:-) uten h.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #11 Skrevet 13. juni 2010 tenker også litt på det, hvordann vil han like det når han blir voksen...lurer på å legge til et navn som er litt mere maskulint slik at han har valget seinere...men da er eg redd at nathaniel ikke blir brukt til dagen... isach nathaniel for eksempel... dere som har nathaniel som mellom navn, hvilken navn har dere først og hvordann fungere det å si begge navnene til vanlig?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #13 Skrevet 13. juni 2010 isasj?? tror jeg hadde valgt en annen skrivemåte... (skjønner d er Isak ja) Husk nå at for hvert år eldre gutten blir, så blir navnet det også... Ergo så vokser navnet MED barnet, og vil være akkurat like passende som stor gutt, som tenåring og som mann.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #14 Skrevet 13. juni 2010 Minner jo veldig om Nathalie.( som er jentenavn)..navnet er veldig pent med engelsk uttalelse.. er det slik du har hørt det??? Er dere utenlandske?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #15 Skrevet 13. juni 2010 NYDELIG.. Vår sønn heter Lucas Nathaniel.. Min mann har elsket Nathaniel-navnet fra før han ble voksen, og VILLE ha dette på sitt barn..
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #16 Skrevet 13. juni 2010 isak og isach blir jo utalt likt:) men kan godt si isak nathaniel.. men da er det helt sikkert mangen som ikke gidder å bruke hele navnet og det er så stress å rette på folk heeeeele tiden...viss eg skriver isak-nathaniel kanskje?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #17 Skrevet 13. juni 2010 Jeg vet ikke helt jeg... Er en nydelig gutt som bor her som heter det. Og det er kanskje pga han at jeg egentlig ikke syns det er så helt ille. Men jeg føler vel det er litt potensielt "pøbelnavn". Hadde jo egentlig sett for meg en gutt med hull i øret og spidermannklær med dette navnet....
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #20 Skrevet 13. juni 2010 Vel, vår Nataniel er født av foreldre som var nærmere 30 og begge har god utdanning og bra betalte jobber. Bor i eget hus. Iallefall ikke i nærheten av hva jeg vil kalle white trash...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #21 Skrevet 13. juni 2010 av slekt, venner og bekjente har eg bare fått en eneste positiv reaksjon. av de som tørr å si noe har det vert mye negativt og de andre har bare åja, eller det finnes da mangen andre navn...huff...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #22 Skrevet 13. juni 2010 Slapp av, de blir vant til det !! Følg hjertet ditt du )
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #23 Skrevet 13. juni 2010 nå heter jo snart annen hver guttunge det.... og ja det er fint når det uttales på engelsk...hvor har folk det navet fra? "6 feet under"?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #24 Skrevet 13. juni 2010 Nevøen min sitt navn kom fra "Sagaen om Ishavsfolket" tror jeg.. Forøvrig sier Institutt for lingvistiske og nordiske studier ved Uni. i Oslo: Mannsnamnet Nataniel er ein variant av Natanael. Dette går attende på det hebraiske Nethanel, som tyder ’Gud har gjeve’. Namnet er kjent i Norge sidan 1600-talet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå