viertre + spire Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 Jeg gledet meg til å føde første gangen og ant jo ikke hva jeg gikk til så bestemte meg for at smertene skulle jeg tåle for det kom jo til og bli vidunderlig når lille jenta kom ut. Fødselen startet ikke og pga stort barn ble jeg igangsatt 8 dager over tiden. Fikk modningstabletter, og riene startet pang rett på med kun 1 min pause. Slik varte det i 6 timer og jeg var sikker på at det hadde sjedd masse, men når jeg ble undersøkt hadde det ikke åpnet seg noe mer (hadde 2-3 cm når vi startet) Fikk ikke lystgass fordi fødestuene var opptatte så når det endelig ble en ledig var jeg totalt utslitt og fikk epidural. Etter dette gikk alt fint. Dette svangerskapet har jeg heller ikke vært noe redd for å føde. Har vært helt sikker på at denne fødselen skulle starte av seg selv og derfor tenkt at denne gangen blir jeg mer vant til riene fra begynnelsen fordi det kommer til å starte litt mer langsomt. Men her sitter jeg på overtid og blir igangsatt på onsdag. Nå gruer jeg meg, for er redd det skal bli på samme måten. Noen med gode erfaringer med igangsetting??
Ladybug~N&E Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 jeg hadde en fantastisk igangsatt fødsel. var første fødselen min så hadde ikke noe å sammenligne med. de tok vannet, satte meg på drypp, og 4 timer etterpå var han ute;) kjapt og intenst men gud så fantastisk!!! joda, jeg trodde jo at jeg skulle dø midt i det hele men selve igangsettingen og hele forløpet var totalt ukomplisert.
sossi Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Fortell historien din m en gang du kommer inn for å settes igang... Be om epidural så snart som mulig...
bondeknøl Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Jeg ble igangsatt første gang 8 dager over tiden, fikk også modningstabl.. fikk 3 stk, og siste kl 23 på kvelden.. sov ganske greit den natta. Var oppe på do noen ganger, slimproppen kom sammen med litt blod.. gikk i dusjen halv 7 tiden, og ble trilla inn på fødestua kl 7 pga samboer som maste (hadde jo vondt, men trodde det skulle være verre). Ble undersøkt kl 7, da hadde jeg 4 cm åpning, så de tok vannet.. og da ble det VONDT, hadde ikke pause mellom riene omtrent, de var skikkelig intense.. så jeg ba om epidural... MEN så kom pressetrangen og smarte meg sier: "Neei, jeg kan jo ikke presse på"! Hehe.. var sikker på at jeg ikke hadde noe mer enn 4 cm nesten, tida gikk så fort! Hun undersøkte meg og sa: "Joda, du kan bare presse".. og jeg pressa, heldigvis så var de vonde riene delvis over.. pressriene var jo ingenting i forhold!!! Så det ble ingen smertelindring, og jeg sitter igjen med en bra fødselsopplevelse.. Frøkna var forresten ute kl 09.15.. Det verste med fødselen var at hun var så stor så jeg mista så mye blod, og det at jeg ikke fikk tisse etterpå, så fikk kateter, og det skal jo ikke gjøre vondt(?) men det var det mest vonde av alt, svidde i flere uker når jeg tissa... så tror de har stukket litt feil, så jeg ble sår... Fødselen var topp syns jeg da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå