Gå til innhold

Fødsel på facebook??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det. Fødselen krever sitt av dere som skal være der under "seansen" - og en vet heller aldri hva som kan dukke opp underveis. Ikke kjekt å være "følger" på FB da, om en skulle se at oppdateringene plutselig stopper opp - grunn for mange og kanskje unødvendige bekymringer for den/dem som ikke er til stede på fødestuen. Tenk deg/dere i alle fall svært godt om, før dere eventuelt velger å la fødselen bli "allemannseie" live.

Hilsen to- snart trebarnsmor :)

Skrevet

kommer nok ikke til å gjøre det.

Ikke noe galt i facebook el twitter, men har en del andre som ikke har facebook ol. som i så fall hadde fått fortjent å få informasjonen før alle "nære og mindre nære" "venner" på facebook.

Så derfor blir det nok en sms til de nærmeste først, så kan nyheten komme på facebook når babyen har annkommet :)

Føder jeg i en evighet (hører jo om de som har rier i noen døgn) så kan jeg ikke se bort ifra en klage eller to på facebook da ;) Er jo en online person, men noe live-oppdatering fra fødestua blir det neppe :)

Skrevet

Nei, det er ikke greit å være online under fødselen. Så til og med en jordmor på God morgen Norge for noen uker siden som hadde opplevd at faren tok bilde av hodet når det var på vei ut, dvs. han tok bilde av kona nedentil med hodet inni og la ut på fb. Det er faen ikke mulig!

Jeg har sagt til mannen min at hvis han så mye som tuller med å ta bilder/oppdatere fb (som han heldigvis ikke er så opptatt av) mens jeg ligger og føder, kan han forvente seg et hardt spark i hodet.

Men jeg synes også det er en smule dumt å legge ut på fb at "nå ligger jeg på fødestua og er klar for fødsel". Så får man masse hilsener og lykkeønskninger. Forhåpentligvis går alt bra, men tenk om det ikke gjør det. Tenk om det skjer noe veldig galt med mor eller barn. Dagene etter kan da bli veldig tunge, særlig når man får massevis av henvendelser med spørsmål om hvordan det gikk, gratulasjoner (når kanskje kondolasjoner er på sin plass) osv. Jeg synes ikke det virker som om folk tenker seg særlig mye om. Og hva skjedde med å holde visse ting litt for seg selv, for å kunne virkelig oppleve det bare for seg selv og sammen med de man er glad i. Så kan man dele opplevelsen når man har fått tatt det hele inn selv.

Personlig blir jeg også irritert når folk jeg snakker med i telefon sender meldinger til andre under samtalen. Snakk om respekt for andre folks tid.

Skrevet

enig med deg,sprellemor. personlig ville jeg aldri lagt ut noe sånt på fb..det får da være grenser for hva som skal deles med alle...jeg blir provosert av at ingenting er privat lenger,og hvis du liker å ha ting litt privat eller ikke godder å kringkaste det på fb o.l. så blir du nesten sett på som merkelig... nei,enkelte opplevelser er kun for meg og min familie..og etter fødselen er det kun familie og nære venner som kommer til å få en telefon eller melding om at nå har babyen kommet..

Jeg vil oppleve ting selv,sammen med de jeg er glad i, ikke sammen med hele fb..

Skrevet

Takk for det A-spire. Jeg er en av de som ses på som merkelig, fordi jeg ikke vil at vennene min legger ut bilder av meg uten at de spør meg først (som man jo egentlig alltid skal, men det har visst gått i glemmeboken). Jeg har slappet litt mer av når det gjelder bilder av meg selv, men jeg har sagt klart i fra om at bilder av barna mine ikke skal på nettet. Skjer det, så skjer det, men jeg er litt skeptisk. Og det hjelper ikke å lukket profil så bare vennene kan se, når folk har oppunder 1000 "venner".

Heldigvis har folk respektert ønsket mitt, og jeg tror ikke det ligger noen bilder ute av barna mine.

Det er mulig jeg er i overkant skeptisk, men noen må jo ta på seg den rollen også :-)

Jeg kommer hvertfall ikke til å legge ut på fb at jeg har rier. Det er jo forsåvidt grenser for hvor interessant dette er for alle andre.

En annen ting er at jeg ikke skjønner hvordan man kan holde på med mobil når man har rier. Jeg forsvant inn i en boble, og all ev. kontakt med verden utenfor gikk via mannen min (han ringte min mor innimellom, og bare når jeg ba ham om det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...