Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 nr. 1 som den værste, osv. 1. slå ned folk på byen 2. drap 3. svindel 4. voldtekt 5. pedofili 6. barnemishandling 7. tyveri 8. ID tyveri / ID forfalskning 9. fyllekjøring 10. selge narkotika Og nei, dette er ikke den rekkefølgen jeg mener de burde stå i.
Gjest Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 En handlings moralske verdi handler jo også i stor grad om omstendighetene. Men skal jeg rangere synes jeg nok drap er verst og verst av det verste måtte være kombinasjonen pedofili + voldtekt + drap.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #3 Skrevet 13. juni 2010 Mange av disse tingene kan ende i drap, men... rangerer de fem "mildeste". 6. ID tyveri / ID forfalskning 7. selge narkotika 8. fyllekjøring (med forbehold om svak promille og at det ender godt) 9. tyveri 10. svindel
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #4 Skrevet 13. juni 2010 1.Pedofili 2.barnemishandling 3.drap 4.voldtekt 5.slå ned folk på byen 6.fyllekjøring 7.id tyveri/ id forfalskning 8.selge narkotika 9.svindel 10.tyveri
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #5 Skrevet 13. juni 2010 1. Pedofili 2. Barnemishandling 3. Drap 4. Voldtekt 5. Id - tyveri 6. Svindel 7. Slå ned folk på byen 8. Fyllekjøring 9. Tyveri 10.Selge narkotika
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #6 Skrevet 13. juni 2010 1. pedofili 2. barnemishandling 3. drap 4. voldtekt 5. slå ned folk på byen 6. fyllekjøring 7. selge narkotika 8. ID tyveri / ID forfalskning 9. svindel 10. tyveri Så klart er ikke alt svart/hvitt, så andre elementer kan påvirke rekkefølgen...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #7 Skrevet 13. juni 2010 Hmm, tror listen måtte blitt noe slik som dette, men kan godt hende jeg hadde endret den etter å ha tenkt meg om litt... 1. barnemishandling 2. pedofili (ikke å bare være det, men å gjøre noe ut av det, for eks. overgrep) 3. voldtekt 4. drap 5. fyllekjøring 6. ID tyveri / ID forfalskning 7. svindel 8. tyveri 9. selge narkotika 10. slå ned folk på byen
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #8 Skrevet 13. juni 2010 6. slå ned folk på byen 3. drap 10. svindel 4. voldtekt 1. pedofili 2. barnemishandling 8. tyveri 9. ID tyveri / ID forfalskning 5. fyllekjøring 7. selge narkotika
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #9 Skrevet 13. juni 2010 mener du virkelig at det å svindle noen er verre en voldtekt, pedofili og barnemishandling?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #11 Skrevet 13. juni 2010 barnemishandling pedofili voldtekt drap slå ned folk på byen svindel id tyveri tyveri selge narkotika fyllekjøring
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #12 Skrevet 13. juni 2010 1. Pedofili 2. Barnemishandling 3. Drap 4. Voldtekt 5.Fyllekjøring 6.Selge narkotika 7. Id - tyveri 8. Svindel 9. Slå ned folk på byen 10. Tyveri
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #13 Skrevet 13. juni 2010 Nå er vel strengt tatt pedofili ikke en kriminell handling! Dersom en pedofil person har gjort overgrep derimot, er det en kriminell handling! Det finnes veldig veldig mange pedofile mennesker, som vet forskjellen på rett og galt. En hetrofil kvinne som er mindre vakker på noen som helst måte, og som aldri får seg kar, blir vel heller ikke så "klikk" at hun voldtar den første og beste fyren hun ser fordi hun er nøden? Husk at før i tiden (for kanskje ikke mer enn 30 år siden) var det homofile mennesker som ble satt i bås! Jeg tror ingen velger sin egen legning, det er noe som er medfødt på godt og ondt. Jeg har selv en bror som er homofil, og jeg spurte han en gang om dersom han kunne velge, ville han da valgt å være homofil, han svare tvert nei, fordi han har hatt det så tøft med å bli akseptert som den han er, og han har mistet mange venner på veien...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #14 Skrevet 13. juni 2010 Tviler på at toleransegrensen for pedofili vil vise samme positive utvikling som for homofili. Og TAKK for det...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #15 Skrevet 13. juni 2010 Overrasket over at så mange setter pedofili og barnemisshandling over drap. Hadde noen drept barnet mitt hadde det (som oftest tror jeg) vært mye verre enn om noen hadde missbrukt de seksuelt eller barnemishandling. Grusomt med missbruk også, men da hadde han/hun i hvertfall vært i live og hatt mulighet til et ok liv etterpå.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #16 Skrevet 13. juni 2010 Men hvorfor hater vi pedofile mennsker som ikke har gjort noe galt?? De er mennesker de også, som ikke kan noe for hvordan de er. Jeg tror at dersom pedofili ikke var så tabubelagt som det er i dag, så vil flere stå fram som pedofil, og det gir jo oss mulighet til å være føre var, når det gjelder barna våres, fordi vi allerede vet hvem de er. Jeg tror ikke en ungutt på en 15-16 år har det så veldig godt inni seg den dagen han skjønner at han faktisk er pedofil. Pedofili er ikke en sykdom. Den dagen du begår overgrep, da er man syk fordi man ikke klarer å skille rett fra galt, og man rettferdiggjør sin egen kriminelle handling!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #17 Skrevet 13. juni 2010 Føre var med barna våre, og personen vil få det ennå verre med seg selv da alle vet han er pedo og skygger banen - selv om han nødv. vis aldri har gjort noe for å leve ut legningen sin...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #18 Skrevet 13. juni 2010 1. drap 2. barnemishandling 3. pedofili 4. Voldtekt 5. slå ned folk på byen 6. fyllekjøring 7. Selge narkotika 8. Tyveri 9. ID tyveri 10 Svindel
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #19 Skrevet 13. juni 2010 Misbruk - mishandling - en S. Språkpolitiet. Ellers forøvrig enig med 15:51
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #20 Skrevet 13. juni 2010 1.Drap 2.Barnemishandling 3.Pedofili 4.Voldtekt 5.Fyllekjøring 6.Slå ned på byen 7.ID tyveri 8.Svindel 9.Tyveri 10.Selge narkotika
Mom2Two Skrevet 13. juni 2010 #21 Skrevet 13. juni 2010 Det blir jo nesten umulig å rangere med så lite informasjon. F. eks kan jo det å slå ned noen på byen gjøre noen uføre for resten av livet i ung alder, mens fyllekjøringen kanskje bare endte i grøftekanten? Så det blir bare en overfladisk rangering. 1. Drap 2. Pedofili (husk at pedofili i seg selv ikke er en handling og heller ikke straffbart, men jeg skjønner at du mener seksuelle overgrep mot barn) 3. Barnemishandling 4. Voldtekt 5. Selge narkotika 6. Fyllekjøring 7. Slå ned folk på byen 8. ID tyveri/forfalskning 9. Svindel 10. Tyveri
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #22 Skrevet 13. juni 2010 ok, for å dikte opp noe helt vilt, så kan vi si.... : 1. En drepte naboen sin fordi de hadde en nabokrangel 2. Pedofili, ja, jeg mener sexuelle overgrep mot barn. En far forgriper seg på datteren sin i feks. 3 år. 3. Foreldre som slår barna sine. 4. En person som voldtok en dame han så på byen. 5. En person som selger narkotika på gata. 6. En person som ofte fyllekjører, ikke som nødvendigvis har skadet noen enda, men som tar denne sjansen 1-2 ganger per måned. 7. En person som ofte sloss på byen, uprovosert. Ikke nødvendigvis skadet noen alvorlig enda, men det kan komme. 8. En person som forfalsker bankkort feks. 9. En person som svindler privatpersoner ved å lure de til å kjøpe feks. mobiltelefoner/tv/data. 10. En person som ofte stjeler klær, sko, smykker osv. HI
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #23 Skrevet 13. juni 2010 vanskelig for galt er galt. 1. drap pedofili voldtekt barnemishandling 2..selge narkotika slå ned folk på byen fyllekjøring ID tyveri / ID forfalskning 3. svindel tyveri er ikke sikker på om denne listen er riktig heller jeg. men noen ting er like ille. og selv om svindel og tyveri kommer nederst betyr ikke det at det er mere greit men at jeg mener at de ikke skal straffes like hardt som en som påfører fysisk skade eller personlig skade på andre. så er det jo igjenn slik at mange av disse forskjellige krimminelle aktivitetene ofte har en sammenheng med hverandre. grunen til at fyllekjøring står på nr to er om det skulle skje noe så kan det gå utover så maange og det kan føre til døden for den som kjører eller eventuellt andre men dette er jo usikkert. men jeg valgte å ta det dit at sansynligheten er der for at noen blir skadet. id tyveri kan virkelig ødelegge livet for et menneske. det er en type svindel men det går dirrekte på en person og blir værre enn å stjele fra en butikk eller svindle i et firma. fordi en butik eller et firma har forsikringer og større sansynlighet til for å kunne rydde oppi situasjonnen en en enkeltperson har. Selge narkotika ødeleggerandres liv direkteog kan føre til andre kriminelle handlinger. desverre er ofte salg av narkotika noe misbrukere selv driver med for å kunne skaffe til eget behov. som du ser klarer jeg ikke å si at det skal stå på listen fra en til ti fordi jeg ikke mener at drap er verre bedre enn pedofili osv. et ødelagt liv er et ødelagt liv jo da detkan leves men ikke som en som ikke fikk livet ødelagt. det må kjempes hele veien ingen fortjener det.
2 små og en undulat Skrevet 13. juni 2010 #24 Skrevet 13. juni 2010 1. Drap 2. Pedofili 3.Voldtekt 4. Barnemishandling 5. Slå ned folk på byen 6. Fyllekjøring 7. ID tyveri 8. Svindel 9. Tyveri 10. Selge narkotika
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #25 Skrevet 13. juni 2010 1. Pedofili 2. Drap 3. Barnemishandling 4. Voldtekt 5. Selge narkotika 6. Fyllekjøring 7. Slå ned folk på byen 8. Tyveri 9. Svindel 10. Id-tyveri
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå