Gå til innhold

litt bekymret idag hatt spotting og menssmerter?er 5+2 idag ;(

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er nå kjempe redd at dette svangerskapet er på vei nedenom og hjem... har ordinær legetime på onsdag men vet ikke om jeg bør kontakte legen før det? var ikke blod sist jeg var på do men er ikke bra i magen har litt vondt! ;(

kan legene finne hjerte lyden på UL alt nå?

er første gang jeg er gravid og overlykkelig for dette da jeg har slitet lenge med å bli gravid...

håper alt går bra denne gangen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig å ha litt menssmerter i begynnelsen. Det har jeg også, og det hadde jeg også forrige gang. :) Det er også slett ikke uvanlig å blø litt, spotting trenger ikke bety at noe er galt! Jeg har aldri tatt UL så tidlig som 5+2, men jeg tror ikke legen klarer å finne hjertelyd så tidlig... Dvs at du kan bli enda mer stresset av en tidlig UL, for det går ikke nødvendigvis an å se om den lille lever. Personlig tror jeg ikke det er noen vits i å få en legetime tidligere enn onsdag. Det eneste legen kan gjøre er vel evt å ta blodprøver med noen dagers mellomrom for å se om hCG stiger? Du kan evt ringe legekontoret på mandag og høre om de har mulighet til å ta en blodprøve på mandag, så kan du ta den andre på onsdag? Uansett tar det vel en dag eller to å få svar på hCG-prøvene, i alle fall på mitt legekontor. Det kommer an på hva de anbefaler deg å gjøre...

Krysser fingrene for deg!

Skrevet

hjertet begynner å slå først 5+4, så det er tidlig at hjertet skal slå enda.

Ta kontakt med legen for å få blodprøve for hcg-stigning. Hvis spottingen fortsetter kan de se hjertet om 1-2 uker..

Jeg vet godt at det å vente ikke er noen trøst, men dessverre er det det eneste man kan gjøre..

Skrevet

jeg har fortsatt mens smerter nå og de har vært idag.og kun idag, det kommer nå blandet friskt og brunt blod når jeg tørker meg etter dobesøk og jeg føler på hele meg at dette ikke kan gå den riktige veien, jeg fikk henvisning til UL i morgen så får dem se hva som skjer med meg! hadde vært fint med en blodprøve på hcg i morgen så tar jeg evt en ny på onsadg når jeg drar til legen min,

faen for en dritt dag....skikkelig deppa..

Skrevet

Vet ikke om jeg ville ha tatt ul i morgen, mulig du bare blir mer bekymret over ikke å høre hjertelyden. Jeg var til ul da jeg var 5-1, det eneste de kunne se var en svart runding (plommesekken).

Ville tatt blodprøver om jeg var deg.

Jeg har også problemer med spotting. Har hatt dette i snart en uke. Har ikke hatt noe friskt blod, men en del brunlig utflod. Skal ringe gynekologen min i morgen. Prøver å tenke at det ikke behøver å være noe galt..vil ikke ta noen sorger på forskudd. Det er uansett ikke noe vi kan gjøre fra eller til.

Håper at alt er bra med både ditt og mitt nurk, er veldig etterlengtet her også!

Lykke til videre :)

Skrevet

ul da jeg var 5+1, skulle det stå :)

Skrevet

HI, hvor ringte du i dag og fikk hennvisning til UL? jeg har noen

problemer sjøl, kan jeg ringe sykehuset? =)

ønsker deg masse lykke til, krysser fingre!!!

Skrevet

evt noen flere som vet?

Skrevet

vel jeg drar nok til sykehuset i morgen å prater med de på gyn. jeg synes det er greit å ta imot tilbudet og håpet de kan få meg til å roe meg litt ned.de kan jo se litt hvor blodet kommet evt fra. har egentlig begynt å instille meg på at det ikke er noe liv lenger...

ja sa til legen jeg var hos at å vente i to uker for å evt komme til en gyn. er altfor lenge det blir ett alt for stort psykisk stress for meg.

Skrevet

Ønsker deg lykke til i morgen og krysser fingrene for at alt er bra med nurket ditt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...