Gå til innhold

Har lyst på ett barn til med X`n....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 34 år med en liten en på 8 mnd. Har veldig lyst på en til...Har vært slutt mellom meg å BF i 2 mnd nå. Vil ikke ha to barn med forskjellig fedre, da jeg vil ha de litt tett. BF stiller lett opp;-)

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det er noe dere begge vil så hvorfor ikke.

Skrevet

Jeg hadde ei lita tulle på 15 mnder da jeg fikk lyst på en til. Det hadde vært slutt mellom meg og bf i to år. Resultatet ble en jente til med samme far:)

Skrevet

Altså, så lenge dere begge er single, så hvorfor ikke? Men hvis en av dere får partner?:P nope

Skrevet

Om ingen av dere har problemer med det, så kjør på.

Skrevet

Hvis mannen syns dette er ok, er det jo bare helt supert! :-)

Skrevet

En utrolig dårlig ide.

Skrevet

hvorfor er det en dårlig ide ?

Skrevet

Fordi det akkurat er slutt mellom partene. Fordi et brudd svært skjelden er designet sånn at begge er like likegyldige overfor hverandre. Fordi en kan prøve å vinne den andre tilbake på den måten, fordi det er vanskelig å gå videre om man stadig produserer barn sammen. Listen er lang, det fordrer mye mer informasjon for å ta stilling til saken, men i utgangspunktet en svært dårlig ide.

Skrevet

Jeg kan ikke begripe hva som får folk til å ønske dette. Det kunne ikke falle meg inn å noensinne skulle ha sex med ex-fyren min igjen etter at det er slutt. Ææææsj!!!

Desutten kan jeg komme på mange andre grunner til at dette er en egoistisk og tåplig ide.

Jeg skrev endel om det i det andre tråden for et par dager siden som gikk ut på det samme.

HI kan jo lese den dersom hun ønsker mange svar....

Skrevet

hva mener du med at han stiller lett opp ? Stiller opp på sex, eller på ideen om et barn til ?

Skrevet

hvorfor ikke? så lenge dere har et fint og solid vennskap og dere samarbeider godt så kan jeg igrunn ikke se noe annet enn fordeler med en slik løsning når du først er i denne situasjonen. jeg mener selvsagt ikke at alle skal gå å få barn med eksen sin bare fordi man har lyst på flere barn nu i dette øyeblikk, men for dem det passer og fungerer for.

er ihvertfall en ting man må tenke nøye igjennom før man gjennomfører det. ville ikke anbefalt alle å hoppe til sengs med eksen bare fordi det klødde litt i eggstokken en dag....

Skrevet

Hvis man skal føde et barn til verden kan man iallfall prøve og gi det to foreldre som elsker hverandre og bor sammen...

Delt omsorg fungerer vel sånn cirka, men kan ikke si det er riktig å føde et barn til verden som man vet vil leve et liv 50% her og 50% der...

Skrevet

14 44 Helt enig med deg, selv om jeg skriver det i frykt for å virke gameldags...

Skrevet

Jøss, denne gangen ble det helt andre svar enn forrige gang.

Skrevet

Jeg har kjent BF i over 10 år. Passer nok ikke sammen som kjærester, men er veldig gode venner.

Tenker jeg heller vil ha ett barn til sammen med en som jeg vet stiller opp 100%. Å det vet jeg han gjør.

Har luftet tankene mine til han...Han er enig med meg, men måtte få tenke litt over det.

HI

Skrevet

Er det det dere vil så ser jeg ikke helt problemet:)

Skrevet

Jeg greier ikke å sette meg inn i situasjonen engang jeg, men om dette er noe dere er enige i, så skal det vel en del til for at noen her inne skal få stoppa dere. Jeg er forsåvidt enig i at det er bedre for de to og samme mor og far, enn at en annen far kommer inn i bildet, men det høres jo unektelig litt pussig ut..

Men lykke til uansett, det kan jo gå kjempefint :)

Skrevet

Om det bare har vært slutt i to mnd., så hadde jeg prøvd å få forholdet til å fungere igjen, før jeg prøvde å få barn.. Prøv å få forholdet til å fungere i noen månder, og så kan dere vurdere etterpå om dere skal prøve å få barn igjen eller ikke. Da får dere godt med tid til å tenke igjennom ting.

Skrevet

Vi fungerer dessverre bare som venner...Vi tenkte i førsten at ettersom vi kjente hverandre så godt, så kom vi til å få ett kjempe forhold.

Nei, håper han går med på det!:-))

HI

Skrevet

Jeg har ingen prinsipielle motforestillinger, men tenker at to måneder etter et brudd er ting gjerne såpass ferske at man ikke bør ta slike beslutninger på sparket.

Det er forøvrig ikke nødvendig å ha sex for å lage barn sammen.

Skrevet

Vi er mange som har tenkt akkurat den tanken, men som senere har vært glad vi ikke gjorde det. Mye kan skje i årene som kommer. Det er i tillegg urettferdig overfor et barn å la det komme til verden uten en fullstendig familie (når det er planlagt).

Skrevet

Det beste (spesielt for barnet) må jo være å få barn med noen man elsker og vil være, og bo, sammen med. :)

Men; dersom ønsket om et barn til ganske snart er veldig sterkt, synes jeg det er bedre å få dette barnet med ex'en (dersom han er med på det) enn med en annen "hvem-som-helst" som kanskje heller ikke blir værende i barnets liv.

Med tanke på samvær og alt det praktiske, er det mindre stress og styr med å levere/hente to barn på ett sted, enn å levere/ hente på to forskjellige steder. Samtidig kan det bli mindre sjalusi mellom søskenene siden de har samme pappa, og sikkert får like mye mye oppmerksomhet/ gaver/ ferieturer osv....

(har en venninne som har 2 barn med 2 forskjellige fedre (der den ene har GOD råd, og den andre ikke), og vet at det ikke er bare bare å forklare det ene barnet at din pappa har ikke råd til å ta deg med til syden, mens broren får tur hvert år...)

Skrevet

"Men; dersom ønsket om et barn til ganske snart er veldig sterkt, synes jeg det er bedre å få dette barnet med ex'en (dersom han er med på det) enn med en annen "hvem-som-helst" som kanskje heller ikke blir værende i barnets liv."

Et slikt utsagn tyder på at respekten for familien bør gjenopprettes. Hvis man møter en mann og får barn er han bare en "hvem som helst"...

Og at man som kvinne bør passe på at "hannkattene" som flyr forbi har nogenlunde lik inntekt.... Den var ny.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...