Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 Når jeg er hjemme på formiddagen og gjør husarbeid etc, liker jeg å spille musikk, ganske høyt - men ikke sykt høyt - og jeg er utrolig allsidig i musikkveien. Her om dagen hadde jeg på arabisk musikk, og naboen - som forøvrig er en forbasket trygdesnylter og pusser opp hele huset mens han liksom har skulderen ute av ledd - kom på døra og ba meg slå ned musikken, eller i det minste sette på noe annet. han orket ikke mer av "den jævla, muslimske suppa"....Akkurat den kommentaren sier mye om han, men poenget er at dette er tredje gangen han klager på denne musikken! hadde du tatt hensyn til dette ? Jeg er i utgangspunket en hensynsfull person, og vil ikke plage noen. Men jeg vil også ha et liv, og orker ikke HELE tiden å ta hensyn til alle andre, som IKKE tar hensyn til meg. men ønsker heller ikke å lage en nabokrig....litt høy musikk et par ganger i måneden må da våre ok!!! Jeg har valgt å forsette å nyte min sære musikk, men et snev av dårlig samvittighet iblandet littegranne skadefryd......:-D
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 Hva slags arabisk musikk hører du på? Hvis folk ikke tar hensyn til deg så må du ikke ta hensyn for dem
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #3 Skrevet 13. juni 2010 Arabisk musikk er sjeldent veldig muslimsk, går vel mer i kjærlighet og magedans. Jeg hadde dempet musikken, men spilt akkurat det som passet MEG.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #4 Skrevet 13. juni 2010 Er det bare noen få ganger i måneden du spiller høy musikk og dette heller ikke er sent på kvelden så blås langt i hva han måtte mene!! Dersom du ofte hadde spilt høy musikk ville jeg ha kortet litt ned på antall dager du spiller høyt. Kos deg med musikken din du :-)
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #5 Skrevet 13. juni 2010 forrige gang jeg ble snakket til av naboen, var det amr diab, som jo er ganske så mildt, og en som heter hussam al rassam, og det er litt mer intenst:-D hehe, men ellers er det utrolig mye forskjellig! er veldig glad i fransk/arabisk også, og sigøynermusikk:-D Og det er jo ikke muslimsk musikk, veit det, men her i området råder både muslimfobi og homofobi - blant annet - så det er nok lett å bli forvirret i sin totale fremmedfrykt. Jeg spiller altså ikke ofte så høyt, og syns ellers at jeg er så kjedsommelig hensynsfull at jeg følte liksom at dette kan jeg tillate meg.... men ønsker jo ikke å plage folk heller:-D
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #6 Skrevet 13. juni 2010 så lenge ikke du gjør dette hver dag, ser jeg ikke problemet!! Jeg hadde nok heller intensivert musikken litt bare for å gni det inn hos en kjip nabo:-))))
Ugl@ Skrevet 13. juni 2010 #7 Skrevet 13. juni 2010 Denne naboen din, hender det han bruker sag, drill eller annet støyende redskap? Jeg hadde gladlig starta en real nabokrig og hadde satt på feks Tarkan eller annet på full guffe for å virkelig gni det grundig inn.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #8 Skrevet 13. juni 2010 "og en som heter hussam al rassam, og det er litt mer intenst:-D" Vil tro det er intenst ja, spenstig navn som ville fungert godt i Norge :-)
Gjest Skrevet 13. juni 2010 #9 Skrevet 13. juni 2010 Ha ha, infam som jeg er hadde jeg skaffet meg en plate med skikkelig irriterende Hakim fra nittitallet og spilt den sånn akkuratt høyt nok til å irritere men lavt nok til at det ikke kan sies at det er volumet som er plagsomt. Sånne folk har så utrolig godt av å utfordres litt :-D
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #10 Skrevet 13. juni 2010 Ah, tarkan er det lenge siden jeg har hørt på Jada, javisst bråker han med allt mulig...gressklipperen går i ett, og det gjør motorsykkelen hans også. han står og gasser med den på kveldene utenfor vinduet mitt, og kommer fresende inn på tunet vårt i full fart rundt beina til ungene våre - blant annet..... Kanskje jeg skal kose meg litt ekstra med god musikk når jeg vet han sover etter nattevakt........? *knegg*.....:-D
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #12 Skrevet 13. juni 2010 Åh, dere er søte, altså:-) Skulle gjerne stått frem med nick for å gi dere en klem, hehe, men jeg er jo litt ufin med naboen nå, så best å la være:-D Jeg er som sagt kjedsommelig hensynsfull av natur, og altfor redd for å plage andre. Men denne mannen er bare....ja....ikke verdt det! han er ikke en fin person, rett og slett. Det gjelder å holde volumet helt passe, ja, ikke sånn at vinduene rister og sånn............:-) Han skal få noen små kosestunder i sommer, det fortjener jeg, haha:-D
Gjest Skrevet 13. juni 2010 #13 Skrevet 13. juni 2010 Også kan du skaffe deg en plate med kristen-pop på arabisk (Libanon har en del sånt) også kan du fortelle ham at det er Jesu budskap du hører på, he he.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #14 Skrevet 13. juni 2010 Hehehe.....:-) Kristenpop på arabisk, altså ? Skal lete det frem og servere ham budskapet. Definitivt.
Gjest Skrevet 13. juni 2010 #15 Skrevet 13. juni 2010 Jupp, det finnes. Lutherne prøver å frelse de stakkars ortodokse vet du og til det trengs litt glad-kristen-pop.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå