Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere klart det? Jeg tror folk flest er alt for glad i mobilen sin. Hører folk sier de føler seg naken uten. Og jeg irriterer meg over folk som snakker i telefonen mens de står og betaler ting. Er det virkelig nødvendig?

Jeg elsker å koble av litt. Legge igjen telefonen hjemme og bare være fri! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarer det støtt og stadig, dog ganske ufrivillig. Er så distré at det er en skam, og glemmer mobilen hjemme hos mamma og pappa, på jobb, i bilen osv.

Liker ikke å prate i mobilen mens jeg er i butikken nei, særlig ikke i kassen. Uhøflig!

Meeen... Jeg er alenemor, og hva om noe skjer? Da må jeg jo ha tak i folk. Livredd jeg, hehe;)

Skrevet

Siden vi ikke har fasttelefon, så er det veldig greit å ha mobilen med seg.

Synes du jeg da skal si til en kollega, en elev, mannen min, barnet mitt eller mora mi at; "du, jeg må betale i kassa her, jeg - ringer du meg opp igjen om 4 minutter"? Som regel er jo samtalen ferdig i løpet av et minutt eller to, så nei, om jeg prater i telefonen samtidig som jeg betaler dagens middag i kassa - sorry, ser ikke problemet...

Skrevet

Kan gå flere dager uten at jeg bruker mobilen, for meg er det ikke noe problem.

Men liker å ha den med i tilfelle det skulle skje noe da..

Skrevet

Har ingen problemer med det nei, mobilen ligger ofte inne mens jeg er ute, eller utenfor "hørevidde". Ikke har vi hustelefon heller, så hender folk ikke får tak i oss før vi ser at de har ringt eller sendt meling, og det kan få timevis.

Men har mobilen i hørevidde når barna er på skolen, i barnehagen eller ute med venner, i aller tilfelle, men sitter ikke med den i handa eller har den i lomma nei.

Skrevet

Ja, det syns jeg. Dersom det ikke er noe livsviktig du snakker om, og det er det skjeldent, så syns jeg du burde legge på. Hvor viktig er det egentlig å snakke med gubben, ungen, mamma eller noen andre akkurat den tiden du står i kassen?

Skrevet

Vi har ikke hustlf- så på noen måter føler jeg meg veldig avhengig av den sånn sett. Det er sjeldent det går en hel dag uten i allefall noen sms'er. I perioder sender jeg feks sms med familie og venner mer enn andre. Jeg er helt enig i at det er deilig de ukene mobilen er stille. På hytta har vi ikke mobildekning, så vi må kjøre for å sjekke sms eller anrop. Jeg vil gjerne sjekke hver dag, mens gubben godt kan sjekke mobilen feks en gang på 4 dager ;o) hehe.....Man lager seg et behov. Og her om dagen diskuterte vi i et selskap dette med at folk forventer å få tak i en- når man ringer på en mobil. Man er da mobil?? Det er jo egentlig veldig feil sånn det er blitt. Man forventer raske svar, i allefall mange-.Jeg prøver å ta meg i det når jeg ikke får tak i folk, at da er de faktisk opptatt eller ikke vil snakke der og da. For det hender jo faktisk at jeg lar være å svare anrop på min tlf også- helt bevisst :P

Min mor feks er av typen som gjerne kan bli litt stressa om hun ikke får svar på sms i løpet av en hel dag, eller ringer og vi ikke ringer tilbake i løpet av dagen/kvelden. Men etter at jeg et par ganger ikke fikk tak i henne og hun ikke så det før dagen etter, så har hun slappet litt mer av på det. Og faktisk skjønt at man ikke trenger være mobil hele tiden;o)

Men, ja mobilen er alltid med når vi kjører bil, er på tur i skogen,etc. Det kan skje ting og at man umiddelbart trenger å ringe feks 113.. :)

Skrevet

Hvis min mann, min mor (jeg har ikke mamma, jeg ER mamma) eller f.eks. skoleelevene mine ringer meg for å stille f.eks. et konkret spørsmål eller gi en enkel beskjed, så legger jeg ikke på bare fordi jeg skal betale 248 kroner i kassa. Jeg klarer både å si hei, takk og ha det til h*n i kassa selv om jeg har en telefon f.eks. på hands free.

Skrevet

Jeg har stort sett alltid mob med meg, for du kan jo banne på at de få gangene jeg glemmer den et sted er det noen som virkelig trenger å få tak i meg eller noe skjer så jeg trenger å få tak i noen!!!

Jeg snakker veldig lite i tlf uansett, vi har ikke fasttlf lenger, og det er veldig greit å ha den i tilfelle noe skulle skje eller om noen andre trenger å få tak i meg.... Snakker ikke i butikker (synes jeg er flaut)

Bruker mest kalenderen, kameraet og mailen på moben min =)) Og det kan fint gå mange dager uten at tlf er i bruk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...