Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på jakt etter en brødoppskrift der man slapp å elte og sånt tull. Man bare hiver deigen (røren) oppi brødformen, steker, og så vips har man deilige brød.

 

Noen som kan hjelpe meg å finne denne? Tror det var sug lut som kom med den..

 

På forhånd tusen takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 kg sammalt grov hvete

1,5 dl sammalt grov rug

1,5 dl hvetekli

1,5 dl hvetekim

1 ss salt

1 l skummet melk

7 dl vann

2 pakker gjær

 

Varm væsken til fingervarm, rør ut gjæren i litt av væsken og bland sammen etterpå. Bland alt det tørre og det våte i en kjøkkenmaskin. Spa over i 3 godt smurte brødformer. Sett inn i kald ovn på nedeste rille

Sett ovnen på 225 grader og la stå i 1,5 time.

 

Dette er mamma sin oppskrift, og den er veldig bra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...