KC Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 Er på jakt etter en brødoppskrift der man slapp å elte og sånt tull. Man bare hiver deigen (røren) oppi brødformen, steker, og så vips har man deilige brød. Noen som kan hjelpe meg å finne denne? Tror det var sug lut som kom med den.. På forhånd tusen takk.
Mikkemafian Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 2 kg sammalt grov hvete 1,5 dl sammalt grov rug 1,5 dl hvetekli 1,5 dl hvetekim 1 ss salt 1 l skummet melk 7 dl vann 2 pakker gjær Varm væsken til fingervarm, rør ut gjæren i litt av væsken og bland sammen etterpå. Bland alt det tørre og det våte i en kjøkkenmaskin. Spa over i 3 godt smurte brødformer. Sett inn i kald ovn på nedeste rille Sett ovnen på 225 grader og la stå i 1,5 time. Dette er mamma sin oppskrift, og den er veldig bra!!
solita 06 Skrevet 13. juni 2010 #3 Skrevet 13. juni 2010 Akkurat den hadde jeg lagret. Som "Hysterisk brød-tråd"! :-) http://www.dinbaby.com/forum/thread/140003487
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå