Gå til innhold

Hva har jeg gjort?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg som verdens verste mor nå. Har en urolig datter med mageknip, så satt med henne på fanget, satt selv og spiste samtidig. Endte med at jenta deiset hodet sitt i tallerknen min. Og nå er jeg redd for hjernerstelse og hjerneblødning.. :( Hun hr og fått en liten kul. Jeg må virkelig være kroneksemplet på dårlig mor. Jeg er livredd for at hun er skadet.. Klarer ikke la vær å tenke på det, selv om allemenntilstanden hennes er ok. Hun spiser bra, og har vært våken og blid idag. Nå sover hun litt. Hun er bare 8uker, så har jo ikke akkurat den mest solide hodebunnen. :( Er det noe spesielt jeg må tenke på? Evt se etter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynlig gikk det kjempebra.

Skrevet

Faktisk så tåler hodet til nyfødte ganske mye. Da hun ble født, ble hodet presset sammen for å komme ut! Skallen er heller ikke helt hard ennå, så det blir ikke så lett brudd. selvfølgelig kan hun få skader hvis hun slår seg hardt, f eks faller ned fra stellebordet, men fra fanget og til tallerkenen kan det vel ikke være mer enn ti cm? Hvis du likevel er bekymret, ta henne med til legen!!

Skrevet

Da "landet" hun vel med pannen mot fatet da? Og frempå der er det jo knallhardt, også på babyer. Så dette gikk sannsynligvis veldig bra. Men vi som skriver her var ikke vitne til fallet, så du må nesten selv vurdere hva du synes.

Skrevet

pannen er best å slå seg..

når jenta mi var baby datt hun 1 meter pang i betongen...det var noe av det verste eg har opplevd i hele mitt liv! enda eg er hysterisk og superansvarlig mor og passer på absolutt alt mulig rart...

satt på sykehuset en hel natt og gråt uten stopp mens hun låg på overvåkning...var totalt i sjokk,ambulansen hentet oss...dagen etter klarte ikke legen å unngå å le litt...jenta hadde det lite skrubbsår i panna og en liten kul...

viss du er nervøs reiser du ned på legevakta, da vet du at du har gjort det du kan,men håper min historie kan få deg til å slappe av litt:)

og du er ikke en dårlig mamma, de fleste som har barn opplever en eller anna gang å være uheldig, de tør bare ikke snakke om det...vi er bare mennesker og gjør vårt aller beste:)

Skrevet

Ta det helt med ro, dette hørtes ikke dramatisk ut i det hele tatt:)

Men for din egen skyld kan det være greit å ta en tlf til en lege og forklare nøyaktig hvordan det skjedde. Da blir du helt sikkert beroliget.

I fjor var jeg vitne til en episode på IKEA, i varehuset der de har betonggulv. Ver en unge i 2-års alderen som sto i handlevogna. Plutselig hørte vi et forferdelig skrik fra moren som så hva som skjedde, akkurat i det ungen deiset i gulvet med hodet først. Begge foreldrene gråt, det var helt forferdelig å se på!

Moral; pass på ungene i handlevogna!

HI; tro meg, dette er ingenting. Du kommer nok til å oppleve verre saker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...