Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 Dattera fyller 3 år i juli. Hun er ikke motivert til å slutte med bleie i det hele tatt. Har lenge prøvd å motivere henne og snakke med henne om dette, men hun er ikke til å få med. Flere av hennes lekekamerater på samme alder har nå sluttet med bleie, men det viker ikke til at hun bryr seg noen ting om dette. Til høsten skal hun begynne på stor avdeling i barnehagen og jeg synes det kunne ha vært praktisk om hun var bleie-fri på dagtid til hun skal begynne der. Hun hadde en periode hvor hun i løpet at dagen kunne tisse på do en gang eller to. Roste henne mye hver gang hun gjorde dette. Å bæsje på do er helt uaktuelt for henne, for det nekter hun. Hun gir heller ingen signaler i forkant når hun må tisse eller bæsje, men sier i fra i etterkant når hun har bæsjet. Hun kan gå med våt tissebleie lenge, uten at hun bryr seg stort om dette. Hun må dusje to ganger om dagen pga lukt etter bleia. Har latt henne få gå uten bleie her hjemme, men hun blir jo kliss bløt etter bare kort tid og hun gjør ingen notis av at hun er bløt. Virker ikke som om hun gidder å bry seg om dette. Hadde store planer om at vi skulle bruke sommeren til å henne bleiefri på dagtid, men nå har jo sommeren kommet og vi må jo komme i gang snart. Kjenner meg lite motivert nå når hun heller ikke er motivert for dette. Noen som har noen supre tips og råd å komme med? Noen som har bruke klistremerker eller andre belønningssystemer (er selv godt kjent med dette fra jobb)? Begynner snart å bli litt desperat kjenner jeg...
It's all about me Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 Noen trenger rett og slett lengre tid. Ikke stress henne hvis hun ikke er klar, det har bare motsatt effekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå