Lukkelukken og bebibror Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 Er gravid med nummer to, og er 11 uker i dag. Hadde egentlig bestemt meg for å ikke være her inne på 1.trim lenger, ettersom jeg blir dødsnervøs av å lese om SA/MA heeele tiden. Så nå blir jeg kjempenervøs for at jeg ikke kjenner livmoren. Prøver å kjenne etter om morran når jeg våkner, for da husker jeg den var størst med nummer en. Men nummer en fikk jeg ikke mage før jeg var rundt 25 uker, men husker jeg kjente en liten kul om morran når jeg var rundt uke 14. Bør jeg kjenne livmoren nå? Siden det er nummer to? Åh, jeg går rundt å leter etter tegn på en MA jeg nå...
Lukkelukken og bebibror Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #2 Skrevet 13. juni 2010 *Med nummer en fikk jeg ikke mage, skulle det stå
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 13. juni 2010 #3 Skrevet 13. juni 2010 Nei, du skal ikke kunne kjenne livmoren din enda, så lenge det ikke er flerlingssvangerskap.. Så du trenger nok ikke være bekymret Når jeg ventet nr to, kjente jeg livmoren over skambenet for første gang rundt uke 15/16.. Det er gjerne rundt uke 16 jordmor måler symfysen første gang.. Gjennomsnittlig vil livmoren være litt under navlen rundt uke 20 +...
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 13. juni 2010 #4 Skrevet 13. juni 2010 Du kan kjenne den, det gjorde jeg i uke 11, men det er ikke uvanlig at den skjuler seg bak skambenet ennå
1....2.....3 Skrevet 13. juni 2010 #5 Skrevet 13. juni 2010 Lurte på det samme jeg også, er 11 uker i dag. Fant dette bildet ( som jo forøvrig er det samme som vi får på helsekortet vårt etterhvert) som viser normalgrafen til Symfyse mål, og på 11 uker ser det ut til at det er normalt at den ikke er så stor:-) http://i42.tinypic.com/x6g47r.jpg
Lukkelukken og bebibror Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2010 Takker og bukker for svar folkens! Ble letta nå altså. Blir litt småsprø av å lese om MA/SA her inne. Klarer liksom ikke la være heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå