Gå til innhold

5000 kr til mat og bensin i juni.. sommeren suger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler alle har så mye penger i sommer..feriepenger og skattepenger.. men vi må nedbetale gjeld og sitter igjen med 5 tusenlapper..

Synes ikke synd i meg selv, men kunne trengt noen oppmuntrende ord om at dette går greit..

Vi er 3 stykker i familien. Gutt på 3 år og to voksne..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt snaut, men alt går om man må.. Dere må bare være kreative.. og senke kravene. En gutt på tre år har ikke forventinger om en sommerferie. Fyll litt vann i en badebalje ute i hagen.. om du bor i by, så benytt alle lekeplasser og alt byen har å by på. Mye som ikke koster penger. Mat kan bli en utfordring men mye mat som ikke koster så mye. Tror dette kommer til å gå helt fint.. selv om dere må snu på hver krone.

Skrevet

Takk. Følte et øyeblikk at vi kom til å dø denne sommeren det er jo halvparten av det budsjettet vi vanligvis har..

Men vi overlever nok!

Skrevet

Finnes så utrolig masse gratisgleder!! Sneising i hagen, gå tur langs ett vann, telttur i hagen osv!!! Ikke noe å gråte over:) 5000 er dobbelt så mye som jeg hadde igjen over flere år:) dette går så bra!!:)

Skrevet

Kjenner følelsen!

Alle rundt meg snakker om ferie- og skattepenger, men med min lille intekt er ikke feriepenger stort å snakke om....

Mannen min får en del i feriepenger, men vi har et lån på noen 1000 som skal betales (privat lån) da vi måtte kjøpe ny jobbil til mannen i vinter....

Vi har desverre aldri klart å opparbeide oss noen ekstrapenger som vi kan ta av til ekstra utgifter, og det merkes!

Har helt ok intekt alt i alt, men med en stor familie og nok utgifter så er det likevel ikke så mye ekstra å gå på.

Hver gang vi får litt ekstra inn, kan du banne på at noe går i stykker (vaskemaskin etc)

Nå skal vi ha sen feire i år så når feriepengene kommer til uken, vil jeg sette av et beløp som vi skal ha til "feriepenger" som vi kan bruke når vi faktisk skal ha ferie!

Gjør jeg ikke det, vil vi jo ikke ha noe ekstra å gå på og det er jo kjedelig!

Men som fler over skriver så er det mange ting man kan gjøre som ikke koster mye! Bruk fantasien og finn på små ting som dere ikke pleier til vanlig med gutten deres:)

Det beste og viktigste for barna er ikke pengene, men at vi voksne har TID til dem!!!

DET er det barn setter pris på om sommeren- foreldre som blir litt barnslige igjen, foreldre som kan være litt "slappere" på regler fordi vi har mer tid og energi enn til daglig:)

Så kos deg masse i sommer med pjokken din- og sett pris på alle små ting dere kan gjøre sammen!

Skrevet

Det er omtrent det samme jeg sitter med hver mnd, inkludert denne. Måtte ta forskudd på feriepenger pga behov for ny seng og madrass til vesla, og når man ikke får mye fra før, så blir det snaut. Får skattepenger, men skylder penger på bilen jeg måtte kjøpe da den forrige rustet istykker, så der gikk de pengene. Så sånn er det. Men jeg er vant med å ha lite penger å rutte med og da blir man kreativ:) Hjemmelaget is, tar med matpakke og fruktspyd på tur, handler salgsvarer og first price på butikken, alt går:) Min mor hadde mye mindre enn det å rutte med da vi var små og hun var alenemor, fikk ikke mye stønader da. Men vi overlevde det og:) Popcorn og saft på lørdagen, og kun arvetøy.

Skrevet

5000 kr er det vi vansligvis bruker på husholdeningsutgifter på en måned. Og vi er 5 stk!!!!!

Synes aldeles ikke det er snaut jeg:)

Vi klarer oss utrolig bra, og jeg føler ikka t vi sparer på noe i hverdagen. Selvfølgelig blir det ikke noen dyre restaurantbesøk, men det trengs heller ikke.

Vi har ikke dårlig råd, og kunne sikkert brukt mye mer på slike ting hvis vi ville. Men ser ikke behovet for det.

Skrevet

Unnskyld min direkte frekkhet.Men din SYTEPAVE!!!

Jeg er alene med barnet og har hatt 2000,- denne mnd å leve på etter alt betalt. og får ikke lønn før den 20 i mnd.

Skrevet

Oi..hvofor bli sint, jeg mente ikke å syte..

2000 er veldig lite, men vi er 2 voksne da..

Slik jeg ser det har vi begge dårlig råd og burde gi hverandre en klem i stedet.. :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...