iseliny Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 går no i uke 31, slit me bækkenløsning å vond rygg. karn hi verri på reunion me klassen på barneskolen fra kl 19.00, blei eni om at hannj kunn sku drekk ein 6 med glass pils, men når æ for ut fer å møt hannj på byn, vist d sæ at hannj ha fått i sæ to karska atåt, å hannj e itj sæli tollerang på sprit, men greit nokk, æ lot d gå. så kjøpen sæ enda ein øl på byn, å hannj bynnje å bli rimeli godt i kakken, enda vi vart eni på forhånd at hanj kun sku drekk sæ litt brisen. så kjæm hannj å fertæle at hannj ska på nasj, å der bli d jo drokki enda meir. sa at d itj va nødvendi at hanj for da, men ræsten av jængen bynt å mas, så mått ji mæ. greia e jo dennj at æ veit jo at d bli drokki enda meir der, å mæst sansynli sprit, så hannj e heilt sekkert møkke dritings når hanj kjæm heim, å hannj e itj ein du bærre kannj putt i sæng, næida du må hollj dæ våken t hannj hi verri på do, fer hannj finnj itj fram, å kannj liksågodt gå i kleskape som på do. e æ urimeli når æ itj syns d e nødvendi å fårrå på nasj??
Mamma til Emil & *knøttet* Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 Du er vel ikke sååå urimelig hvis dere hadde en avtale. Her har vi det å veldig sånn, at vi avtaler på forhånd og er enige! Jeg har sagt til mannen min at tre uker før termin her er det en øl til kos men ikke noe fyll. Han satte seg helt i motbakke første gang og det kunne jeg ikke mene. Jeg sa det var hans valg, men han får ikke bli med meg på føden hvis ting setter i gang og han er brisen. Basta! Bli litt irritert og forklar greia for han. Når han våkner inni klesskapet:) Vi er forresten like langt:) 30+ 2. Termin 22 august!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 13. juni 2010 #3 Skrevet 13. juni 2010 I uke 31 hadde eg njok ikke stramma livreima like hardt som du gjør, men det betyr ikke at du er for streng. Man må vel føle på det selv hva som er best for seg selv. Men min personlige mening er at dersom det ikke er noen farer for for tidlig fødsel aller andre veldig spesielle ting, så er det ok å feste som han vil i uke 31. Men at du da må sette som et kriterie at han får klare seg selv når han kommer hjem fordi du trenger ro og hvile og ikke må vekkes om natta osv. Selv er jeg i uke 29, har en liten fare for prematur fødsel og kraftig bekkenløsning og en 3-åring i hus som krever sitt. Sambo får gjerne dra på fest en stund ennå og jeg ser for emg at ca 1 mnd før termin er det greit å roe ned på festingen. MEN; min sambo er ikke sånn som drikker seg sanseløs på fest og han tar en six-pack og en drink eller 2 og så er det stopp. Og han er stille (som regel da) når han kommer hjem og ligger ikke ubrukelig i senga hele neste dag...... Så det blir vel feil å sammenligne min situasjon med din også. Jeg synes du skal ta en prat med din samboer og si at du er sliten av smerter og svangerskapet og har nok med å ta vare på deg selv akkurat nå og at du ikke takler så godt at han blir dritings og plager deg på natta. Spør han om dere ikke kan bli enige om en grense og si at du trenger hans støtte. Helt ærlig så synes jeg det er utrolig egoistisk å bli sur for å ikke få drikke rett før termin osv eller drikkke seg drita hver gang osv, fordi den eneste jobben deres i svangerskapet er å støtte oss so tross alt har alle plagene og vi må jo holde oss helt unna alkohol og røyk i 1 år, mens de stakkars må klare seg uten noen skarve uker...... Man er tross alt 2 om å være gravid og jeg synes ikke det er mye å be om at de tar litt hensyn nå mot slutten. Det betyr jo ikke at de ikke skal få lov å ta en øl i ny og ne, men å drikke seg drita slik som HIs samboer er ikke veldig hensynsfullt synes jeg.... Ble mange tanker fraq meg dette, men håper dere skjønte hva jeg mente egentlig:)
iseliny Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2010 suns d e heilt greit at hannj drekk, fer d e itj nå fare fer fertili fødsel, men hannj kannj itj å drekk bærre litt, hannj bli bestandi så full at hannnj itj klare å gå å snakk, å itj sjønnen ka du sei tn heller, å d syns æ e slitsomt. vi har bestandi ein avtale om at hannnj ska stopp før hannj bli drita, men hannj klare aldri å jør d, enda æ e me ut nån gang å da sei æ at no e d påtide å stopp, ikke kjøp nå meir drikke men hannj jør d læl. syns d e ældi iriterende når vi har ein avtale. hannj har lovd å slut å drekk 1 måna før, så æ håpe hannj klare å hollj dennj:)
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 13. juni 2010 #5 Skrevet 13. juni 2010 uff, men da er det jo slik at han setter seg selv foran deg og barnet og det høres ikek noe særlig ut. Synes du skal sette deg ned med han i ro og fred og ta en skikkelig alvorsprat for sånn kan dere da ikke ha det..... Sender en go-klem til deg....
iseliny Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2010 trur næsten æ må jør d, orke itj at d e sånn kvar hælg:S takk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå