Gå til innhold

Fly alene med tvillinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med omsorgen for mine to tvillingjenter, og i den forbindelse lurte jeg på om noen her inne hadde erfaring med å fly alene med dem. Mine er nå 3 måneder, og jeg kunne etter hvert tenke meg en tur til varmere strøk sammen med dem, men i hodet mitt virker det som om det er så vanskelig. Vi har allerede tatt toget en rekke ganger, og med familiekupe er jo det en lek. Da har jeg jo vognen foran meg og all bagasjen på hyllen rundt meg. Dersom jeg skal fly med dem, frykter jeg at det blir mye å bære på...to barn, stelleveske, bilsete til en osv.

Så dersom det er noen av dere som har erfaring med å fly alene med to så hører jeg gjerne fra dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn under 2 år betaler man jo ikke for fordi de sitter på foreldrenes fang. Tror derefor at det kun er mulig å ta med en 'baby' pr voksen ( om en evt betaler mer vet jeg ikke hva som er lov)..

litt usikker altså.

Skrevet

Hei!

Tror ikke det er lov nei! Husker ei jeg kjenner reiste på fly med ei som snart ble 2år og et spebarn, da fikk hun beskjed om at hun egentlig ikke hadde lov å fly med de alene men at de skulle gjøre et unntak for henne den gangen.

Men du kan jo ringe og høre.

Ellers så kan du jo be med deg noen på tur som kan ta den ene tvillingen. :)

Skrevet

Jeg vet at jeg må ha en av jentene på fanget mens den andre må jeg betale for og ha på ett annet sete i bilsete.

Jeg har bare hørt at venner som reiser alene med ett barn sier at det er stress på flyplassen, gjennom sikkerhetskontrollen osv. Lurte bare på om det i det hele tatt var gjennomførbart med to.

En kamerat av meg har jobbet på flyplassen i 10 år, og han sier at han aldri har opplevd at noen har reist alene med tvillinger. Så jeg var bare ute og sjekket om noen kunne motbevise ham og gi meg håp om at det lot seg gjøre.

Skrevet

Det kommer litt ann på flyselskapet (ut fra hva jeg har lest på nett). Ryanair lar deg ikke fly alene med mer enn ett spebarn, men ut fra hjemmesidene til sas ser det ut som om det ikke skal være noe problem. Jeg var vel mer ute etter å se om det var noen her inne som hadde erfaringer med å fly alene med tvillinger...det formelle får jeg nok ta en telefon for å høre hva de sier.

Jeg tror nok at det letteste blir å ta med seg en til å ha den ene tvillingen. Tror faktisk ikke at det trenger å bli så veldig dyrt heller.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg lurer på om det er noen regler på at man ikke kan ha to spedbarn på samme rekke heller?

Ikke sikker altså.

MEn når v i var på ferie nå ble jeg og mannen plassert bak hverandre med hver vår baby. Ikke på rekke

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har reist alene med tvillinjentene mine og det gikk utrolig bra, jeg hadde med meg hjelp på flyplassen, igjennom sikkerhetskontrollen og bort til gate, var også så heldig at følget som jeg hadde med til flyplassen fikk hjelpe meg ombord i flyet og jg fikk også gå ombord først.

jeg hadde en i bilstol og en på fanget uten at det var noe problem, ved ankomst til ny flyplass var jeg så heldig at en med passasjer hjalp meg ut av flyet og ned til bagasjen.. så min reise gikk som en lek...det kan være lurt og undersøke muligheten for lånevogn på deen flyplassen du skal på mange flyplasser har det og det kan være til godhjelp. undersøk også dette ved flyplassen du skal til og at den evt blir satt til gate du ankommer på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...