Gå til innhold

Dere med 3-4 uker til termin - hvor mye husarbeid gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her føler jeg meg skikkelig lat om dagene. Bare det å sortere og sette på en klesvask er nok til å slå meg ut, og jeg har faktisk sluttet å plukke opp ting fra gulvet fordi det er så tungt...

Dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesten ingenting siste par månedene. Har sagt fra til mannen i huset at jeg ikke kan gjøre noe som gjør vondt og det involverer all kontakt med gulvet, bøye/strekke bevegelser (som vindusvask, tømming/fylling av oppvask/vaskemaskin) og bæring. Så lenge jeg tar meg av all babyproduksjonen så påtar han seg ekstra husarbeid:)

Er også frekk nok til å kreve nedvasket leilighet til når jeg kommer hjem fra sykehuset med babyen:) sånn er det å ha plager og likevel skulle forsøke å opprettholde forholdet til sønnen jeg har fra før av og studere. Godt jeg har en forståelsesfull mann som ikke krangler om sånne ting:)

Skrevet

Er i uke 42 da så noen uker siden termin.. men tror det skjer noe i natt (5 min intervall mellom riene nå). Jeg vasket bad og tørket støv for noen dager siden..Men støvsuging har jeg ikke gjort på mange måneder. Nå skal det sies jeg har hatt det veldig bra nesten helt til termin!

Når jeg mister noe på gulvet så vurderes det hvor mye jeg føler jeg trenger akkurat den tingen akkurat nå, eller så kikker jeg på klokken og tenker "ja ja,to timer til typen kommer, den kan ligge der til det", og så går jeg å legger meg ;) he he, blir noen "prinsessevaner" som skal vennes til å ikke ha mer når klumpen veldig snart forhåpentlig er ute..

Skrevet

signerer dere begge ! her blir det ikke gjort mye fra min side.. har kraftig bekkenløsning, så sliter med det meste egentlig.. er så vidt mannen får middag når han kommer hjem fra jobb om dagene.. har blitt mye junk mat i det siste :P nå om dagene har jeg også en 6 åring hjemme ( sluttet i bhg ) slitsomt nok kjenner jeg.. skal liksom prøve å aktivisere han også... men, må ærlig si at det har blitt mye tv titting og is på kafèn ;)

Skrevet

Det er et ork alt sammen. Heldigvis er jeg på vei med nr 1, har ikke andre småtasser å ta hensyn til. Har begynt å bite meg merke i hvor mye som egentlig plukkes opp fra gulvet, og hvor mye som foregår der nede. Har kikket på en tomatbit etter tacoen nå som har ligget på gulvet et par timer.. Orker ikke bøye meg, skal få mannen til å ta den opp når han kommer inn igjen.

Ellers gjør jeg alt, men det er helt jævlig. Har rydda, tørka støv og vaska hele huset, skifta på alle sengene og vaska og hengt opp noen maskiner med klær, tatt oppvaskmaskina et par ganger. (dritt den også står på gulvet..)

Så har jeg selvsagt laga Tacå (Sitter bare å venter på halsbrannen)...

Jeg gjør det jeg bruker å gjøre, men merker at det tar veldig på. Bruker laaaang tid også. Føttene mine er som to tømmerstokker nå, og jeg sitter som et slakt i sofan...

Har støv på hjernen dessverre, så greier ikke se at ting står :-( Tomatbiten irriterer meg veldig feks, hehe :-P

Skrevet

har nesten ikke gjort noe siden uke 28 jeg pga bekkenløsning..

men nå har det blitt bedre her,gått til fysio 2ganger i uka siden uke 28..

er 37+2 nå og gjør mer husarbeid egentlig..

merker jeg har mer energi nå,men tror det er pga at jeg har fått sove så si hele natta uten og måtte stå opp hver 3-4time.

men de nettene jeg er oppe hver 3-4time så er jeg ikke noe tess på dagen.. lat og slapp som bare det

Skrevet

Gjør absolutt alt, og nån daga så stråle det smertefullt nedover låran etter golvvask osv, men har ikke BL eller nåt så det ordne sæ til dagen etter :)

E også lat nån daga, men med en 1,5 årig aktiv gutt kan man ikke legge sæ ned ;) Mitt problem e at æ enda e kvalm og kaste opp hver dag, ska bli sinnsykt godt å få formen tilbake igjen om forhåpentligvis bare 1-2 uker ;)

Mann min jobbe mye og ekke så huslig kan man trygt si, derfor æ gjør alt.

Skrevet

Gjør alt av husarbeid jeg ... har noe vondt men klarer ikke å sitte å se på at huset blir til en svinestid og mannen min er på jobb .. så da bruker jeg godt tid og ikke stresser...går så fint atte...vaskergulv,tørkerstøv,vasker klær,går trapper med våte/tørre klær - leverer i bhg - henter i bhg - lager middag ... og noen dager er jeg sliten og gjør ingenting..... Men er av den rastløse typen så må gjøre noe hver dag :) Er i uke 34 :)) Merker bekkenet til tider men som regel går det bra :)

Skrevet

Det hender jeg tar i støvsugeren og setter på en klesvask, men mannen gjør igrunn alt med den største selvfølgelighet. Heldig der :-)

Han "kjefter" på meg hvis jeg kommer bærende opp med klesvasken. Sette på går greit, men å bære vått tøy opp igjen er egentlig litt for tungt i trappene....

Han vil helst at jeg heller spør han når noe må gjøres enn å gjøre tingene selv.

Problemet er å bøye seg, ligge på kne o.l, og så må jeg passe på ryggen, for den har begynt å la seg merke de siste par-tre ukene. Også har vi jo et barn til som krever sitt av mamma også.

Men skifte på sengene er det ihvertfall jeg som gjør! Liker å føle at jeg bidrar litt :-D

Skrevet

Er i uke 37 og gjör fortsatt alt husarbeid. Mannen jobber mye og til sent hver dag. Han kjörer vesla i bhg. på morgenen, men jeg henter. Stövsuger, vasker, lager mat, vasker klærog henger opp klær, skifter på senger osv... Her om dagen skrudde jeg til og med opp gardinstang og hengte oppp nye gardiner.

Fikk mer vondt for en mnd. tid siden av sånne ting. Nå går det bedre av en eller annen grunn. Nå fortiden har jeg mye energi, föler jeg. Men er sliten om kvelden og nærmest sövnlös om natten. Er utrolig slitsomt med disse nettene. Og da blir det til at jeg ligger å tenker på alt som skal/skulle vært gjort. Tror mannen min blir litt lei av at jeg "maser" om at ting må gjöres (ting ikke jeg kan gjöre, som å strekke meg höyt opp, bære ned ting fra loftet osv...)

Men skal unne meg en vaskedame her neste helg :) Det har jeg aldri hatt för, men synes det er vel verdt pengene nå! Hun skal bla vaske vinduer, noe jeg ikke husker sist ble gjort.

Skrevet

Har to uker til termin og gjør fortsatt alt:) Er i kjempeform denne gangen. Men da skal det tas i betraktning at jeg ikke er typen som vasker huset hver fredag og stryker sengetøy... Men jeg vasker klær, støvsuger, rydder, vasker bad og gulv og lager middag og baker litt. Nå holder jeg på å male babysenga:) (men jeg liker ikke å plukke opp ting fra gulvet..). Men har hatt tyngre svangerskap før med større kropp og bekkenløsning, og da gikk det ikke like greit. Alt er lov!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...