Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #1 Skrevet 12. juni 2010 Jeg er helt avhengig av Pepsi Max, er det bga koffein eller kunstige søtstoff man ikke skal ha i seg så mye av det? Kan jeg f.eks gå over til å drikke light solobrus i stedet?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #2 Skrevet 12. juni 2010 Da er det faktisk bedre å drikke vanlig solo. Men anbefaler deg å drikke minst mulig brus uansett. Selv drikker jeg en del Olden Boble. Eplesmak, inneholder litt fruktsukker, men langt bedre for deg og babyen enn brus. Smaker nesten brus gjør den også. Du kan jo prøve en flaske ;-) Hold deg unna lightprodukter.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #3 Skrevet 12. juni 2010 Litt begge deler. Du bør ikke ha over 1 liter av noen brus med aspartam. Voksne tåler det godt, men noe mer enn det er usikkert om fosteret tåler. Samme gjelder koffeinet. Du kan likegodt drikke pepsi som solo. Selv om solo light ikke har koffein har det fortsatt aspartam. Koffein i moderate mengder er ikke farlig.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #4 Skrevet 12. juni 2010 Google aspartam, så du hva slags dritt du heller i deg. Er nok en god grunn til at unger under 3 år absolutt ikke skal ha i seg dette stoffet. Hvis du absoulutt MÅ ha brus, så hold deg til ekte vare.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #5 Skrevet 12. juni 2010 Google "fluor"de samme stedene så ser du hva slags uvitende konspirasjonsteoretikere som har satt ut de idiotiske ryktene:) Det finnes vel knapt noe søtningsstoff som er forsket så mye på som aspartam og ingen seriøse forskere har funnet noe farlig ved det, så sant man ikke drikker litervis hver dag.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #6 Skrevet 12. juni 2010 Takk for svar dere. Jeg vil ikke ta noen sjanser med barnet mitt, men drikker jeg sukkerholdig brus blir jeg feitere. Lettere å utvikle svangerskapdiabetes vel?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #7 Skrevet 12. juni 2010 ei jeg vet om var aupair hos en familie i USA. Far i huset jobbet høyt oppe i en brusfabrikant. Han fikk helt hetta av ho som var aupair bare drakk ligth brus. I det huset var det bare vanlig brus som ble drukket hvis det skulle drikkes brus i det huset.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #8 Skrevet 12. juni 2010 I de reportasjene jeg har lest om lettprodukter og aspartam så står det at så lenge du drikker mindre en 6 l light produkt så er du innenfor den sikre siden. Men, det de sier om 3 års grensen for barn er riktig. I tillegg så har jeg hørt at dette stoffet er forbudt i USA. Men, det er som sagt bare noe jeg har hørt.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #9 Skrevet 12. juni 2010 Jeg drakk flere liter med cola light hver dag da jeg gikk gravid med min datter, og det samme bare med cola zero i dette svangerskapet, begge ungene har det helt topp og er friske som fisker begge to! :-)
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #10 Skrevet 12. juni 2010 Slå deg på Olden Boble du! Da blir du ikke feitere, og ikke får du i deg koffein eller aspartam heller. Bare en dæsj fruktsukker. Den er dødsgod! Jeg kunne hamstre 15 flasker og sånn. Ikke alle butikker har den da.. Men Bunnpris og coop har den i allefall :-)
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #11 Skrevet 12. juni 2010 MÅ du drikke all den brusen da? Å drikke litervis med brus vitner jo om et generelt dårlig kosthold..... Sier jo seg selv at det ikke er bra å bøtte i seg verken for mor eller barn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå