Gå til innhold

hæ, kan man kaste bleier i matavfallet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her heter det våtorganisk avfall, og der kan en kaste bleier.

Skrevet

Bleier råtner ikke som matavfallet gjør, men jeg vet at noen steder skal det i matavfallet fordi det blir hentet oftere enn restavfallet og så blir det sortert ut fra matavfallet senere.

Skrevet

ja, ifølge søppelselskapet her så kan man det. De er visst lett nedbrytbare..

Skrevet

Ja, hvor skal det ellers gå ... det er jo verken papir eller plast som kan resirkuleres. Og å klassifisere det som spesialavfall er vel kanskje å ta i (samt at de små røde boksene tømmes hver 6. mnd og det er en smule sjelden å kvitte seg med bleier)

;-)

Vet ikke hvordan dere sorterer søpla, men hos oss er det ikke noe logisk alternativ annet enn restavfall / matavfall.

Skrevet

Her kan vi ikke det, man kan få egen søppeldunk for bleier om man har små barn, for at det ikke skal ta så mye plass i restavfalldunken, og det blir hentet sammen med restavfall..

Skrevet

Her skal det i restavfallet. Så da er det tydeligvis forskjell fra kommune til kommune.

Skrevet

Her er det restavfall.

Matavfall går i en egen dunk og blandes ikke med restavfallet, men vet det ikke er likt over alt. Der min søster bor kastet matavfallet i samme dunk som restavfallet, bare i egne poser.

Skrevet

Her skal bleier i matavfallet. veldig greit siden den dunken tømmes oftere enn de andre:)

Skrevet

Her i kommunen er barnebleier matavfall, voksenbleier er rest.

Skrevet

Her i kommunen er bleier restavfall. Kommer an på forbrenningsanleggene de hari kommunen, har jeg hørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...