Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #1 Skrevet 12. juni 2010 Gutten min skal legge inn dren i ørene og jeg har noen spørsmål til dere som har vært med på dette med deres barn.. Hvor gammel var barnet ditt da h*n fikk dren? Merket dere betydelig forskjell med en gang? Virket det som at barnet hadde vondt når det våknet fra narkosen? Fikk barnet ditt narkose gjennom veneflon eller gjennom maske? Jeg synes veneflon er SÅ vondt, og vil helst ikke at min lille skal få det... Var/er barnet ditt noe plaget av drenet per i dag? Noe annet å tenke på?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #2 Skrevet 12. juni 2010 Begge mine jenter er såkalte ørebarn. Eldstejenta fikk lagt inn dren når hun var 2 år gammel, merket stor forskjell med en gang!! Hun ble mye bedre, og språket tok seg veldig opp. Hun hadde aldri øreverk igjen. Yngstejenta er en annen historie... hun fikk dren første gang når hun var 1 1/2, hun har fått lagt inn dren totalt 4ganger (er nå 5 år). Hun har fremdeles mye vondt.... De har kun fått narkose gjennom maske. De har aldri hatt vondt når de våknet. Ikke noe big deal å få lagt inn dren. Det har gått kjempegreit hver gang! Tror yngstedatteren min bare er veldig uheldig, det pleier å holde med en gang.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #3 Skrevet 13. juni 2010 takk for svar! Dytter opp litt, i håp om å høre flere erfaringer :-)
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #4 Skrevet 13. juni 2010 Jenta var 10 mnd når hun fikk lagt inn dren. Jeg merket egentlig ikke så veldig forskjell, hun sov noe bedre på natta kanskje. Når hun våknet fra narkosen var hun litt utilpass, litt groggy, men det gikk fort over. Det klødde endel i øret hennes, noe legen sa var vanlig! Vi kom på klinikken kl 8, og kl 10 satt vi hjemme og spiste frokost... Hun fikk narkose gjennom maske. Hun er ikke plaget av drenene idag, kommer væske ut igjennom ørene med gjevne mellomrom, noen ganger lukter det det dritt, da får vi dråper som skal dryppes. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #5 Skrevet 13. juni 2010 Veneflon må ungen ha uansett narkose. Men setter på Emblaplaster på begge hendene der man ser at det er blodårer under. Ungen kjenner det knapt.. Jenta mi fikk når hun var 1,5 år. Hun ble for første gang frisk over en lang periode. Før var hun syk hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2010 #6 Skrevet 13. juni 2010 hvem er du som uttaler deg så bastant på dette da? jeg har to unger hvor begge har dren. Eldste har fått lagt inn dren 2 ganger. Ingen av mine unger har fått veneflon hverken før eller under narkosen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå