Gå til innhold

Anka tapte i dag kampen mot kreften.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist

Men hvem er Anka?

Skrevet

Søk på "min kreftsyke søster" på facebook.

Skrevet

Jaja. Kjente ikke dama.

Skrevet

Hva ble pengene brukt til?? Røyk og fest hørte jeg rykter om! Skam dere!:(

Skrevet

Ung trebarnsmor... var det 26 hun var? Stakkars barn:/

Gjest Tale30
Skrevet

Lurer også på hvordan de har det nå, de som hetset henne på det groveste her inne, og på Facebook. Kanskje kan de ha dette i bakhodet til en annen gang.

Noe så ufattelig trist å måtte gå i døden med følelsen av å ha fått navnet sitt svertet.

Skrevet

Nå har jeg ikke helt fulgt med den der saken, husker noe her som Tale30 nevner, men lukket igjen for det.

Noe så ufattelig trist. Og så de skjønne barna, som står uten en mamma. De skjønne tvillingene. Helt hjerteskjærende.

Hvil i fred.

Gjest Tale30
Skrevet

Det verste var det som skjedde inne på facebook gruppen. Jeg må jo innrømme at jeg stusset litt selv, men jeg har ingen rett til å ytre meg om slike ting, så jeg holdt kjeft. Så lenge det er en promilles sjanse for at en person snakker sant om en så tragisk ting så skal man la all tvil komme vedkommede til gode.

Jeg syns at denne saken er en av de styggeste sakene vi har hatt når det kommer til nett-hets. Nå må folk våkne opp og skjønne at det man sier og gjør på nett rammer den som blir offer.

Skrevet

Stakkars barn:( og stakkars pårørende som ble hetset og mistenkeliggjort på dette viset. Og stakkars Anka, som døde fra sine barn og med den frykt og sorg det fulgte med seg.

Jeg er så redd for å dø fra mine vakre barn, at jeg blir fysisk dårlig bare av å sneie tanken.

Hvil i fred

Skrevet

hva skjedde på facebook-gruppen??? jeg er tilhenger av siden, men må innrømma at jeg har sikkert ikke sett på den siden jeg godtok forslaget...

grusomt hvordan denne grusomme sykdommen herjer!!! har selv mistet mange i familien av kreft :(

Skrevet

men, en ting jeg lurer på. Hadde hun to små tvillinger? I se og hør sto det at barna hennes var 8, 7 og 4år? Igjen, stakkars barn:(

Gjest Tale30
Skrevet

Det har jo vært en del drittslenging her inne, og søsteren hennes har måttet tåle mye hets når hun var her.

Facebook-gruppen måtte stenges pga alle ryktene og spekulasjonene om at sykdommen var et skalkeskjul for svindel. Det er bare ikke grenser hva folk får seg til å skrive.

Hun hadde ikke tvillinger, det var tantebarna hennes.

Håper virkelig at alt som har blitt skrevet av negative ting i saken blir fjernet fra nett. Det er ikke noe særlig om barna skal kunne søke det frem dersom de ønsker å google mammaen sin om noen år.

Skrevet

RIP.

Nå trenger det ikke nødvendigvis være noe motsetningforhold mellom å ha kreft OG å drive svindel, da. Jeg sier ikke at hun holdt på med det, men man blir ikke automatisk en Mor Theresa av å få kreft! I tilfellet Anka var det endel avgjørelser som ble tatt som virket suspekte, og siden folk flest misliker tanken på å bli lurt ble det stilt endel kritiske spørsmål. Det må man nesten tåle når man holder en mindre proff innsamling. At hun nå er død beviser i seg selv ingenting.

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg mener i alle fall at når noen har en dødsdom, så skal de få muligheten til å gå ut av livet uten en så stor ekstrabyrde som denne kvinnen fikk.

Det er en veldig lang vei fra kritiske spørsmål og til den medfarten disse menneskene har måttet tålt de siste månedene.

Skrevet

Tale,

synes du det burde gjelde for alle? Hva med pedofilimistenkte som får kreft? Jeg vet jeg setter det på spissen nå, men vil gjerne få klarhet i hva du mener.

Skrevet

Så om det var noe lureri på gang så burde alle som ga penger bare drite i det siden hun var syk!?i

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg mener at dersom man har gitt 100 kroner, og i etterkant mistenker at det er noe lureri bak, så skal man la det ligge. Dersom man mistenker svindel før man har gitt, så lar man være å gi. Det var ikke fakta som ble presentert mht svindelanklager, det var rykter, gammel dritt fra fortiden, intime detaljer om familien osv som ble spydd ut av folk som jeg mistenker var mer interessert i å grave i møkk enn de var rettferdighet. Det er det jeg mener, og det er slik jeg ser det. Jeg er helt enig i at de som samlet inn penger gjorde en litt dårlig jobb mht dokumentasjon, informasjon osv, men det eskalerte virkelig ut av alle proposjoner.

Når det kommer til pedofili-parallellen. Dersom det dreide seg om en dømt pedofil, som med sikkerhet hadde gjort grusomme gjerninger, så mener jeg ikke at familien til offeret skulle ha latt det ligge bare fordi vedkommede hadde fått en dødsdom. Dersom det dreide seg om en person som kanskje var pedofil, og muligens hadde gjort en pedofil handling, så mener jeg at man ikke skulle la ryktene fare avsted. Tenk da, hvis en uskyldig person går i døden med slike anklager rettet mot seg. Men det er så satt på spissen at jeg ikke syns det kan tas med som et perspektiv..

Skrevet

Til og med nå kommer det tapere her og prøver å forsvare all dritten. Ta og legg dere flate istede i en slik stund som dette, visst dere har bittelittegranne fornuft oppe i det tomme hodet deres! Jeg håper dere får slengt all denne dritten tilbake i fleisen en gang dere trenger støtte, så dere får se hvordan det smaker! Jeg blir så kvalm av noen mennesker at jeg har ikke ord.

Skrevet

Det er forferdelig når en mor dør fra de små ungene sine, det kan vel alle være enige om.

Det må likevel være lov å stille kritiske spørsmål når noen tigger penger- uansett formål. Drittslenging er selvsagt ikke greit, men når noen ber om penger til behandling på bestemt sted fordi det er eneste redningen og så dropper å dra, men bruke pengene på noe annet så er det ikke rart folk begynner å lure litt? Og, ja- det går an å svindle selv om man er sjuk! Det er lov å tenke litt selv om en småbarnsmamma har kreft! Man blir ikke en "taper" eller et ondt menneske av det! Heller tvert i mot!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...