Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12. juni 2010 #1 Skrevet 12. juni 2010 sitat Den offentlige grunnskolen og den videregående opplæringen skal være gratis for elevene. Dette har ført til at mange skoler har tolket dette som om skoleturer med bidrag fra elevene ikke lenger kan arrangeres. For å unngå at turer blir unødig avlyst understreker kunnskapsminister Bård Vegar Solhjell nå at frivillig betaling og andre bidrag som kommer alle elevene til gode har vært, og er fremdeles, lovlige. http://www.regjeringen.no/nb/dep/kd/aktuelt/nyheter/2008/fortsatt-lov-med-skoleturer.html?id=499448 Hva rektor, fau, foreldre og fandens oldemor bestemmer er likegyldig. Foreldrebetaling på skoletur er frivillig. Samme hva. Så til deg som arrangerer tur, du er på syltynt grunnlag, og om en av foreldrene går til avisa feks, så er dere virkelig ute å kjøre.
ano`num *17.03.10* Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 Kanskje noe som burde blitt sendt herfra? Rette personer kan jo med loven i handen finne ut hvem som skriver hva og dermed finne frem på null komma niks. Føler med dette stakkars barnet jeg! Håper noen griper inn før det går så langt at resten av klassen reiser. Er ikke så anonym her inne som en muligens tror.
Brillefint - Jadda! Skrevet 13. juni 2010 #3 Skrevet 13. juni 2010 Vel, det skjer ganske ofte at ett barn blir hjemme mens resten drar på tur.
Villa Perlesukker Skrevet 13. juni 2010 #4 Skrevet 13. juni 2010 Leste den tråden i går og ble faktisk helt matt. Tviler noen tar dette til seg uansett. Trist!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2010 Men om foreldrene tar saken med fylkesmannen, så får skolen stå skolerett etterpå. Vi har sett det skje her i fylket, flere ganger.
Gjest mphs Skrevet 13. juni 2010 #6 Skrevet 13. juni 2010 De som har foreldre som ikke stiller opp til dugnader har som regel heller ikke "mulighet" til å ta det opp med de det gjelder. Det er synd. Jeg syns det er underlig at ingen av de andre foreldrene i den klassen som ble diskutert i går ikke reagerer på dette og tar det opp. Men om alle er som hun som skrev det innlegget er det kanskje ikke rart og enda mer synd på ungene som må gå i den klassen.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 13. juni 2010 Jeg tror ærlig talt ikke hun er lett å diskutere med. Hun har bestemt seg, og kjører flertallstyrani.
ano`num *17.03.10* Skrevet 13. juni 2010 #8 Skrevet 13. juni 2010 Det er mange som ikke klarer å innrømme at de har tatt feil heller. Får bare håpe det går i den situasjonen det gjelder.
Gjest Skrevet 13. juni 2010 #9 Skrevet 13. juni 2010 Du er flink, du ano`num, som klarer å være så positiv... Men i den saken som jeg tror både du og jeg snakker om, så tror jeg du kan glemme det... Dessverre. Skylappene er for store og egoismen råder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå