Gå til innhold

Noen her som har barn i bhg de selv jobber i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som førskolelærer,og lille gutt skal begynne i barnehagen "min". Men vi skal ikke være på samme avdeling..det ville vært for tett.

Noen som har erfaring med dette? Akkurat nå tenker jeg at det kommer til å gå veldig greit,men jeg vet vel egentlig ikke det før vi står der...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber på samarbeidsavdelingen til dattern min. Vi ser hverandre mye iløpet av dagen og nå går det relativt greit. I begynnelsen var det vanskelig for henne å forstå at mamma var på jobb og ikke kunne komme til henne når hun så meg gjennom vinduet, så vi prøvde å skjerme henne så godt som mulig den første tiden. (hun begynte da hun var 10 mnd) Etter noen mnd gikk det bedre. Nå, etter halvannet år, er det sjelden det er noe problem. Vi er mye sammen både inne og ute, og de eneste gangene det blir drama er når hun blir sjalu på de andre barna som koser med "Mamma`n MIN", men det er mer og mer sjeldent. Så det går bedre for hennes del.

Jeg derimot, kjenner det er noen dager jeg gjerne skulle hatt henne et annet sted. Er alene med henne og har nesten aldri noe avlastning, så jobben er den eneste pausen jeg har fra å være mamma. Men for det meste trives jeg med å ha henne der, ønsker ikke å bytte barnehage på henne. Kan se at hun er trygg og har det godt:)

Skrevet

Jupp =) Jeg fikk inn lillebror på da 2 år i mon bhg og det var et par utfordinger når jeg skulle inn på pause (etter at han hadde sett meg ute) eller om jeg skulle på møte.... Min avd går tidligere inn å spiser enn hans så der var det også litt motvilje til at mamma skulle gå fra han...

Men det tok ikke mer enn 2-3 mnd så var han nesten ikke å se ute lenger, han lekte med alle andre gjerne på andre siden av hiuset. De gangene vi har hatt fellessamling på hele huset har det heller ikke vørt noe problem at han og jeg skal på hver vår avd etterpå =))