Gå til innhold

55stk til Dåp - Hvor mange kaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og for å ikke snakke om, hva velger vi til mat.. .. Koldtbord er jo ca 200pr. kurvert.. over 10tusen kr..

Noen med tips å erfaringer!?

Hjelp...................

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var da voldsomt mange til barnedåp å være. Men,men.

Ville nok hatt 15-20 kaker. Men så er jeg sunnmøring og der sparer vi ikke på kakene.

Av annen mat så ville det enkleste være gryterett m/ris eller kjøttsuppe m/brød.

Koldtbord går det jo også an å gjøre billigere enn 200 pr kuvert. F eks å bare bestille de kalde rettene, og tilberede de varme selv. F eks bestille bare skinkestek/roastbeef, bayonneskinke, spekemat og laks.

Også handle karbonader og kylling og varme det selv. Reker kan man også ordne selv. Brødet blir vel også billigere om man kjøper selv, kjøper du hos bakeri kan du nok få de oppskjært.

Skrevet

Ville laget 6-8 kaker. Bestilt en marsipankake, de er store.

Hjemmelaget koldtbord blir det noe billigere?

Ellers så kan dere jo gå for gryterett med salat og brød.

Skrevet

8 kaker holder i massevis =)

Skrevet

Vi var 27 til konfirmasjon. Da hadde vi 8 kaker.

Så ville nok doblet det antallet.

Hvorfor så mange gjester?

Er det ikke vanlig med de nærmeste i barnedåp?

Altså barnets foreldre, besteforeldre og tanter/onkler.

Fettere og kusiner og evt faddere.

Skrevet

Grillings!!!!=) (Hvis det er nå på sommeren da)

Så kan gjestene ta med kjøttet de vil grille, så kan du bruke pengene på MASSE bra tilbehør og MANGE gode kaker! Ville hatt ca 8 kaker

Skrevet

Noen som har store familier vet du! =) Vi blir også alltid MANGE i sånne annledninger. Vi skulle ha et "lite" bryllyp med kun de nærmeste. Da ble vi over 70 stk!!! (Og da var ikke alle kusiner og fettere innvitert en gang!)

Syntes det var en god ide å grille jeg da! ;o) Og jeg ville nok hatt mellom 8 og 10 kaker til en daåp med så mange!

Skrevet

Vi var 27 gjester i dåpen og hadde 10 kaker..

jepp, vestlandet :)

Skrevet

Stor slekt eller?? 55 stk var jo veldig mange?? Trodde det bare var besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarn, foreldre og søsken, evt. faddere som var vanlig å be? Eller??

Kaker: 12 kanskje?

Skrevet

Ha ha! 15-20 kaker var da voldsomt :-D

8-9 kaker tror jeg holder. Var ca 30 pers i navnedag her, hadde 4 kaker (saftig langpanne sjokokake, stoor eplekake, stor gurotkake og kransekake) pluss is og fruktfat- det var nok.

Skrevet

Du har ikke vært ute for et sunnmørsk kakebord du skjønner jeg.

Sånn mer eller mindre på spøk blir det sagt at på Sunnmøre har man en kake pr gjest :-P

Når man feirer store dager, barnedåp, konfirmasjon, bryllup er det helt vanlig at familie, venner, naboer kommer med kake.

F eks i min(og mine søskens) konfirmasjon, vi hadde rundt 30 gjester og hadde nok 15 kaker.

Skrevet

8 kaker er altfor lite..

Ville hatt 10-15 kaker. Be noen i familien bake noen kaker så går det fint.

Pleier å gå mye kake hos oss. Det blir alltid igjen men da kommer folk innom de neste dagene og får seg en kopp kaffe og kake..

Eller så sender man med noen mat og kake.

Ville forresten gått for koldtbord med så mange mennesker..

Skrevet

Ja,man kødder ikke med kakene her på Sunnmøre- det er sikkert. :)

Skrevet

Jeg ville hatt rund 15 kaker. 8 kaker er ikke tre kakestykker til hver en gang, og mange mannfolk spiser jo både 5 og 6! Det er bedre med et rikelig kakebord og heller ha noe igjen ( gi det til nærmeste aldershjem etterpå) enn at det skal være så snaut med kake at folk ikke tør forsyne seg mer enn en gang.

Skrevet

Det trenger ikke å være så dyrt med koldtbord om du lager mye selv.

Vi var "bare" 40, men laget og stekte karbonader og loff og fryste det.

Fiks spekemat, røykalaks, reker og eggerøre + potetsalat, 2-3 pastasalater og 10-12 kaker - (som jeg er helt sikker på slekta din kan ta med seg hjemmefra) så er d i boks:=)

Skrevet

Her blir vi ca 50 stk. Vi skal servere brennsnut. Koster ca 3500 fra cateringfirma.

Skrevet

Oi så mange som har kommentert her til meg! :)

Grunnen til at vi blir 55 er at mannen har 1 bror. Jeg har 2 søsken, hvorav den er etablert å gift. som om vi bare skulle vært barnet vårt sine tanter og onkler, besteforeldre, faddere å nære venner, hadde det jo ikke blitt så mange.. :) MEN slekta vokser i omfang bare man tar skrittet til jeg om min mann sine tanter/onkler.. :) Og så er det jo koselig når så mange kan treffes da.. :) Men nok om det..

Her har vi bestemt oss for å kjøre på med 200 snitter - med karbonade, egg, ost, skinke, røyket laks, spekeskinke, Reker til selvrens, eggesalat, druesalat og grønnsalat. Dette blir hjemmelaget.. med hjelp av de nærmeste.. ;)

Kaker så går vi for hvertfall 12 forskjellige om ikke fler.. kommer ikke på så mange kake sorter : men Bløtkake, Langpannesjokoladekake, ostekake, kvæfjordkake, suksessterte, fromasjkake, fruktkoktailkake, Tropisk aroma, Marengsbunn med krem toppa med jordbær å kiwi, muffins(barna), eplekake, lefser

Kommer ikke på flere kaker.. :) kom gjerne med forslag.. :)

Vi har valgt å sette frem både kaker å snitter på likt slik at folk bare spiser å spiser med øynene.. ;)

HI

Skrevet

Hva er brennsnut?????????

Skrevet

Vi inviterte 62 stk til dåpen til snuppa, tror det var rundt 55 som kom. Vi hadde 12 kaker, og det var mer enn nok. Til mat hadde vi en diger kaserolle med gryterett (og det var den som var mest populær, det eneste som ble spist opp) med ris, salat og rundstykker + koldtbord (bare kaldmat). Vi bestilte koldtbordet da, men det var typisk eggerøre, potetsalat, laks, masse kjøttgreier osv. Det var i alle fall mer enn nok mat til alle. Vi har en del diabetikere i familien, så vi hadde 2 dia-kaker (hvor den ene også var lavkarbo for slankerne i familien)

Skrevet

En type kjøttsuppe :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...