Gå til innhold

ny sinksalve? Og stelleprodukter

Anbefalte innlegg

Skrevet

kanskje litt teit spm men er det begrenset holdbarhet eller noe på sinksalve? De tubene blir jo aaldri tomme så vi har fortsatt maasse igjen etter storesøstra. Så da lurer jeg bare på om jeg trenger å kjøpe ny til småen som snart kommer.

Lurer også litt på hva jeg egentlig trenger av stelleprodukter. Ser jo at dette er noe som folk diskuterer, men jeg kan egentlig ikke huske at jeg brukte noe særlig sist. Babyolje og sinksalve var det eneste tror jeg. Og ang babyolje gikk jeg over til egenblandet etter å ha vært på kurs i babymassasje. Har jeg glemt noe da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge er det siden storesøster var baby da?

Står vel i utgangspunktet en holdbarhet på tubene, men om den fremdeles lukter normalt ville jeg ikke kjøpt ny.

Vi vasker med klut og vann ved bleieskift, sinksalve når hun har vært rød og så hadde snuppa mye hår så brukte babyshampo til badetid. Og når hun har hatt tørre utslett på kinnene ol har vi smurt med a-creme. Det er det eneste vi har brukt.

Vi kommer til og bruke samme salvene på baby som vi har hatt til storesøster (nå 2 1/2) i hvert fall.

Skrevet

Hadde ikke kjøpt ny, de holder ganske lenge. Men selv opplevde jeg at den skilte seg når den hadde havna på gulvet og ble liggende under stellekommoden noen dager, det ble nok for varmt for den. Gikk helt i oppløsning, ble helt flytende og grå på farge.

Her brukte vi veldig lite sinksalve. Han var lite sår, og hvis han ble det brukte jeg a-creme eller ringblomstsalve. De behandler bedre enn sinksalven som egentlig mest beskytter.

Syns jeg kom lenger med a-creme som også kunne brukes ellers også, f eks tørre kinn.

Ellers har vi ikke brukt noe særlig annet, badeolje en gang i blant, og shampoo, men det var fordi han hadde en del hår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...