Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 12. juni 2010 #1 Skrevet 12. juni 2010 Min lille tass begynner jo i barnehage i august. Hva trenger jeg å kjøpe inn til oppstart? Tenkte å få kjøpt inn i løpet av sommeren slik at jeg ikke må kjøpe alt i august. * Regndress (todelt) har jeg allerede kjøpt * Lurt med regnvotter kanskje? * Parkdress... tips til billig og bra høstdress? Han blir 1 år i juli og går jo fortsatt ikke... * Sko og støvler må vel til * Mange sett med joggedresser? Er vel mest behagelig å leke i * Matboks og drikkeflaske Hva mer, hva mer??
Ksenia & Anjem Skrevet 12. juni 2010 #2 Skrevet 12. juni 2010 En god tursekk med reimer på brystet, Bergans er kjempefine Vi har to av hverdagsklær liggene ( 2 bodyer, 2 par sokker, 2 bukser osv)
sologsommer Skrevet 12. juni 2010 #3 Skrevet 12. juni 2010 regnvotter er lurt, de små størrelserne blir ofte utsolgt. Jeg liker best de uten fòr, da har man en tynn bomuldt vott inneni om høsten og en ullvott når det bliver kalt. De med fòr tar lang tid om og tørke og for hurtig en sur lukt. innesko reflex parkdress er en god og billig dress, men det trenger du jo ikke før til høsten
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 12. juni 2010 #4 Skrevet 12. juni 2010 Lurt å ha to sett med skiftetøy fra topp til tå liggende i barnehagen. I tillegg trenger du innesko og kanskje tursekk som nevnt over her. Reflex er jeg helt enig i at er en god, rimelig parkdress. Om du trenger den nå eller senere i høst er vel litt avhengig av hvor du bor. Jeg jobber i barnehage selv, og her brukes parkdresser hele året... Regnvotter uten for liker jeg også best, ha gjerne en ullvott inni på kalde dager. Støvler ville jeg ventet med til tassen begynner å gå (med mindre de krever det i barnehagen). Umulig å få med seg støvler så lenge de krabber. Kjøp heller et par joggesko som tåler litt fukt. Joggedresser er mest behagelig å leke i ja, så det er lurt å ha noen skift. Fleece eller ull til å ha under regntøy er også kjekt å ha tilgjengelig.
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 12. juni 2010 #5 Skrevet 12. juni 2010 Hvis tassen din ikke har begynt å gå ennå, vil jeg anbefale å bruke stonz i stedet for støvler. Min eldste hadde såvidt begynt å gå når han begynte i bhg og han klarte ikke å gå med gummistøvler, så da funket stonz på våte dager og ellers joggesko. Reflex parkdress er rimelig i pris og veldig bra, det har jeg kjøpt til jenta mi som også skal starte i bhg i august. De dressene er også vanntette, og det trengs jo for de aller minste som ikke klarer å bevege seg for mye rundt ute ennå. I tillegg til regnvotter, bør de også ha en regnhatt. Jeg har ikke klart å finne noen særlig utvalg til de minste, men jeg så på lotusbarn at de hadde flotte regnluer. Jeg anbefaler også joggedresser til bruk i bhg, veldig behagelig for de små. I tillegg vil jeg anbefale en todelt fleecedress som ikke er for tykk. Greit å bruke under regntøy på sure regnværs- og høstdager. I tillegg til klær må du kanskje også tenke på soveutstyr som enten sovevogn eller reiseseng med dyne og pute. Mye å tenke på når de små skal starte i bhg, både utstyr og bekymringer for den lille. Jenta mi er nå 14 mnd og jeg gruer meg så fælt for at hun skal starte i bhg, og i tillegg skal storebror begynte i ny og større bhg samtidig. hjelpes.... hehe... Lykke til med barnehagestart! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå