Gå til innhold

Til dere som kan mer om katter enn meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt at kattene våre sloss? Den ene er 12 uker og den andre et år. De fyker løs på hverandre helt til storepus blir lei. Men, lillepus ypper og finnes ikke redd for den store, noe som ender med at hun blir overfallt stakkar. Aldri sett noe fysiske merker etter slossingen, men jeg lurer på om dette er normal atferd blandt katter? De er ikke akkurat verdens beste venner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt normalt, men dersom de ikke brukes i avl så anbefaler jeg kastrering av begge, det demper slossingen. slossingen handler om opplæring og rang plassering og er vanligvis ikke farlig, men det kan utvikle seg til å bli det. det er dessuten ikke noe hyggelig å ha to katter i huset som ikke er venner. jo raskere du får dem kastrert jo større sannsynligvis for at de blir venner.

Skrevet

Takk for svar ! Den ene er sterilisert og den andre er bare 12 uker, men skal bli sterilisert.

Skrevet

Tror det er ganske normalt ja:)

Sånn var det da vi flyttet inn til svigers med vår kattunge og hun yppet til bråk med deres 17 år gamle katt. Hun fikk en del bank, men aldri sånn at hun ble skadet, bare sånn at hun skulle underkaste seg. Tok en stund før hun skjønte det, tror i grunn hun syns det var morro å plage gamlefar ;)

Da gamlefar døde og svigers fikk ny kattunge var det vår katt som banket den nye, men de ble fort venner da det ikke var så veldig stor aldersforskjell på dem, de gikk fra å sloss til å leke etter at nykommern hadde underkastet seg :)

Skrevet

Det var rart du sa, for etter jeg postet innlegget så så jeg at lillepus la seg på ryggen, noe hun ikke har gjort før. Det er jo et tegn på underkastelse. Og etter det begynte storepus å vaske henne. Det var jo et søtt øyeblikk. Før de hev seg på hverandre igjen.

Skrevet

Men da skal du se at det bedrer seg, for da har hun jo vist at hun underkaster seg:) Hun er jo ganske ung enda, så fort å glemme seg å bare ville leke med sjefen i stede ;) Framskritt da, så bra :D

Skrevet

Det er nå enda godt man kan lære rettskriving en lørdagskveld :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...